Primera fase: Treball a l'aula
Aquesta activitat consisteix en la realització d’una sessió de treball a l’aula per part d’un educador/a ambiental.
Els objectius principals del treball a l’aula són:
- Treballar el concepte de parc natural.
- Adonar-se de la necessitat de gestionar el territori.
- Entendre la idea de “connectivitat ecològica.
- Presentar la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.
- Mostrar la diversitat patrimonial que acullen els espais naturals de la Xarxa de Parcs Naturals.
- Introduir el fil conductor de la Festa escolar i l’entorn on es farà.
- Presentar a l’alumnat i als mestres els recursos del programa (web, joc virtual i blog).
La dinàmica central de l’activitat és la construcció d’un model de parc natural utilitzant el material lliurat per l’educador/a. L’alumnat, organitzat en 4 equips, ha de realitzar una maqueta en la qual es mostri el coneixement previ que tenen del concepte de parc natural. L’anàlisi posterior de la tasca realitzada, conduït per l’educador/a, permetrà reflexionar conjuntament amb els nens i nenes sobre la normativa, la funció i la gestió dels espais naturals protegits.
Al llarg d’aquesta sessió, l’equip educatiu del programa presentarà als mestres i alumnes els diferents recursos digitals del programa, com el “Joc de la diversitat dels parcs” i el blog que recull els resultats de la tercera fase del programa.