Notícies d'activitats vinculades a la conservació de la biodiversitat

Montseny En català, castellà i anglès

Segon butlletí del Life Tritó Montseny

Núm. 2. Autor: Life Tritó Montseny
23/07/2019

Ha aparegut el segon número del butlletí digital que, trimestralment, recull les novetats i notícies del projecte Life Tritó Montseny.

Xarxa de Parcs Naturals Els noms han estat fixats en el marc del treball dut a terme per la Comissió per a la Nomenclatura Catalana de les Cigales

Els noms catalans dels cicàdids

Infografia interactiva de les cigales. Autor: TERMCAT
22/07/2019

Aquest any, des del TERMCAT han volgut acompanyar l’arribada de les cigales amb la publicació d’una infografia interactiva que recull per primera vegada els noms comuns de les espècies i subespècies de cigales (anomenades també xitxarres o fet-fets) que es poden trobar a Catalunya i en zones properes.

Marina L'actuació principal ha estat la realització de desbrossaments manuals

Finalitzats els treballs al Parc de la Serralada de Marina

Actuacions finalitzades. Autor: XPN
22/07/2019

Han acabat en tot l’àmbit de Santa Coloma de Gramenet els treballs forestals d’eliminació de combustible acumulat desprès de l’actuació forestal contra el Tomicus destruens.

Collserola L’estudi el desenvolupa l'expert naturalista José Luis Romero

Què ens expliquen les abelles?

'Osmia cornuta'. Autor: José Luís Romero
22/07/2019

En marxa el projecte de recerca que té com a objectiu establir un inventari de les espècies d’abelles i vespes presents als diferents ambients del Parc Natural de la Serra de Collserola.

Diputació de Barcelona Els resultats de la gestió duta a terme en 3.000 hectàrees estratègiques són replicables a tot l'arc mediterrani

El Life Montserrat presenta un model de gestió forestal que redueix el risc d'incendis

Gestió forestal amb ramaderia. Autor: Life Montserrat
19/07/2019

El projecte Life Montserrat, coordinat per la Diputació de Barcelona, ha desenvolupat una infraestructura verda de protecció per evitar grans incendis forestals i afavorir la conservació del patrimoni natural en un àmbit de catorze municipis al voltant de la muntanya de Montserrat.

Marina El cost final de l’actuació ha estat de 7.445,20 euros

S'acaben els treballs de neteja de la llera de la riera de Can Zam

Actuacions a la llera. Autor: XPN
19/07/2019

Els treballs han consistit en la neteja del torrent de Can Zam, situat al municipi de Santa Coloma de Gramenet, que recull una part de les aigües del vessant sud del Parc de la Serralada de Marina i es trobava reblert per llims i sorres, de manera que l'aigua no feia el recorregut adient sinó que sortia fora d'aquest i envaïa la calçada dels carrers del recinte de Torribera.

Montseny Estan exempts de l'obligació d'anar lligats els gossos dels pastors

Campanya per portar els gossos lligats a les zones de pastura del Parc Natural del Montseny

Imatge de la campanya. Autor: Diputació Barcelona
17/07/2019

El Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny ha iniciat una campanya adreçada als visitants de l’espai natural amb gossos perquè els portin lligats, especialment en les zones de pastura. Des del Parc es recorda que no portar el gos lligat pot constituir una infracció administrativa susceptible de ser sancionada, segons les ordenances municipals de què disposen diversos municipis del Parc, ja que poden espantar el ramats i causar-los danys.

Montseny Amb una vintena de tècnics i experts

Les malalties emergents en amfibis. Segona taula rodona

2a trobada. Autor: Life Tritó Montseny
15/07/2019

El dimarts 2 de juliol, la Masia Mariona, Oficina Tècnica del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, va acollir la segona taula rodona per debatre el nou manual de bones pràctiques en amfibis.

Collserola Voleu participar-hi?

Campanya del Projecte de participació en l'erradicació de l'ailant

Ailants. Autor: CPNSC
15/07/2019

El 3 de juliol es va fer al Centre d’Informació del Parc una reunió amb representants de diferents associacions veïnals i entitats, tècnics d’ajuntaments i del Consorci. La trobada va servir per valorar la campanya de l’any passat i consensuar les diferents activitats a realitzar aquest 2019.

S'estan mostrant 11 - 20 de 20 resultats.

interest