Garraf Al setembre podrà veure's al Parc del Garraf

L'exposició sobre Blas de Otero promoguda pel Parc del Garraf, arriba a Bilbao

14/06/2018

El dimarts 5 de juny, Vallgrassa. Centre Experimental de les Arts, al Parc del Garraf, va presentar l’exposició 'Me queda la mirada' al voltant de l’obra del poeta basc Blas de Otero, a la sala Ondare de Bilbao. L’exposició, formada per vint-i-tres pintures realitzades per autors bascos i catalans, va ser inaugurada en un acte en què va participar el diputat adjunt d’Espais Naturals, Jesús Calderer, juntament amb l’alcaldessa de Begues, Mercè Esteve.

La mostra, ideada per Jordi Aligué i realitzada a través de Vallgrassa. Centre Experimental de les Arts (CEA) compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Begues, a més a més dels ajuntaments de Bilbao i Orozko, la Diputación Foral de Bizkaia, la Fundació Blas de Otero i Sant Lluc de Barcelona.

Les obres recollides en aquesta exposició han estat creades amb la voluntat d’oferir una mirada diferent a l’obra del poeta basc, una obra compromesa socialment en un moment històric marcat per la repressió del règim franquista.

En l’acte de Bilbao, a banda de la vídua de Blas de Otero i de Jordi Aligué, comissari artístic de l’exposició i director de Vallgrassa, CEA, i van assistir entre d’altres personalitats, l’alcalde d'Orozko, el director de Patrimoni Cultural del Govern Basc, el director de Bizkaikoa, empresa gestora dels museus de la Diputació Foral de Biskaia, el director de Cultura de l’Ajuntament de Bilbao, la directora de les sales Ondare i Rekalde de la Diputació Foral de Biskaia i el director de la Fundació Blas de Otero.

Després d’Orozko, municipi de característiques semblants a les de Begues on Blas de Otero passava llargues temporades, i de Bilbao, on serà exposada en dues sales durant el mes de juny, la mostra arribarà a Catalunya a partir del 15 de setembre i serà presentada a Vallgrassa i Begues, així com a Barcelona.

Categoria: Garraf, Notícies d'arreu, Educació ambiental, general,