Notícies d'arreu

Montseny | Xarxa de Parcs Naturals Del 25 al 28 d'abril a Barcelona

Se celebra la 56a Reunió Científica de la Societat Espanyola per a l'Estudi de les Pastures

56a Reunió. Autor: SEEP
12/04/2017

El lema de la 56a Reunió és 'Renaturalització vs. ruralització (Rewilding vs. Re-farming)' i es pretén conèixer l'estat de la investigació al voltant del fenomen de l'abandonament de l'activitat ramadera a les pastures, un àmbit en què dos discursos gairebé oposats pugnen com a propostes de gestió.

Xarxa de Parcs Naturals La Diputació de Barcelona ha aportat 2,5 MEUR

Mercè Conesa inaugura l'ampliació de la depuradora de Berga que incorpora l'eliminació de nutrients

Inauguració. Autor: Óscar Ferrer / Diputació de Barcelona
12/04/2017

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, va inaugurar el 7 d’abril les obres d’ampliació de l’estació depuradora d’aigües residuals (EDAR) de Berga, que incorpora l’eliminació de nutrients d'acord amb l'actual normativa, per la qual la Diputació de Barcelona ha aportat 2,5 milions d’euros. A l’acte també hi han participat el diputat d’Espais Naturals i Medi Ambient, Valentí Junyent, el diputat adjunt d’Espais Naturals, Jesús Calderer, el president del Consell Comarcal del Berguedà, David Font, el tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Berga, Oriol Camps, i el gerent de l’Agència Catalana de l’Aigua, Lluís Ridao.

Ho subratlla un article publicat a la revista 'Biodiversity and Conservation'

La conservació de la biodiversitat guanya quan ciència i gestió s'integren

Mostreig de flora amenaçada a Guilleries. Autor: XPN
03/04/2017

Un estudi destaca la necessitat d’un treball conjunt entre investigadors i gestors per tal d’aconseguir integrar el coneixement científic en la presa de decisions.

Montseny La Reserva de la Biosfera del Montseny és una de les cinc reserves participants

Trobada de la Xarxa de coneixements de la Xarxa Espanyola de Reserves de la Biosfera en el marc del projecte 'diálogosRB.net'

Moment de la jornada. Autor: RERB
03/04/2017

Amb el suport de la Fundació Biodiversitat del Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient, el projecte 'diálogosRB.net' (Xarxa de coneixements de la Xarxa Espanyola de Reserves de la Biosfera) ha iniciat la seva trajectòria a principis del 2017.

Xarxa de Parcs Naturals Ha estat inclòs en el 'Manual de Bones Pràctiques' de la UICN

El Programa SEFA, exemple de bona pràctica de conservació de la natura

Detall de la portada. Autor: CeUICN
20/03/2017

El Comitè Espanyol de la Unió Internacional per a la Conservació de la Natura (UICN) ha publicat recentment el 'Manual de Bones Pràctiques en Conservació de la Natura'. El volum ofereix una selecció de les accions i línies de treball dels seus membres que constitueixen exemples d’experiències positives i contrastades en conservació del patrimoni natural, entre elles, el Programa de seguiment estandarditzat de flora amenaçada (SEFA) de la XPN.

Sant Llorenç-Obac | Diputació de Barcelona Es visitaran les tines de la vall del Flequer, al Parc Natural de Sant Llorenç

S'organitza una jornada tècnica dedicada a l'enoturisme al Bages

Tines de la vall del Flequer. Autor: XPN
17/03/2017

L’Escola Agrària de Manresa acull el proper dilluns, 27 de març, la jornada tècnica 'Enoturisme al Bages. Del raïm a la copa'. Durant el matí es presentaran ponències diverses a càrrec de professionals i coneixedors del tema escollit i a la tarda es visitaran les tines de la vall del Flaquer, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

Xarxa de Parcs Naturals | Diputació de Barcelona Informa des del punt de vista del mercat

Nou Butlletí de Preus dels Productes Forestals a Catalunya

Biomassa. Autor: OTPMIF
20/02/2017

Ja està disponible el nou Butlletí de Preus dels Productes Forestals a Catalunya (Núm. 15 - Febrer del 2017), que publica la Diputació de Barcelona amb la col·laboració de les llotges de Girona i de Vic.

Litoral | Xarxa de Parcs Naturals El 10 de març a Sant Vicenç de Montalt. Cal preinscriure’s

S'organitza una jornada tècnica dedicada al 'Canvi climàtic i boscos al Maresme'

Boscos d'Argentona. Autor: Ass. Prop. Forestals
17/02/2017

L'Associació de Propietaris Forestals de Boscos del Maresme, la Federació de les ADF del Maresme i el Consell Comarcal del Maresme organitzen el proper divendres 10 de març al Centre Cívic El Gorg (Sant Vicenç de Montalt) una jornada tècnica dedicada als efectes del canvi climàtic en els boscos del Maresme i de les comarques veïnes. La jornada és gratuïta, si bé és necessari inscriure’s prèviament.

Montseny | Montnegre-Corredor En el marc del projecte europeu BeWater

S'acorden 33 accions per adaptar la conca de la Tordera al canvi climàtic

Riera de Breda, afluent de la Tordera. Autor: BeWater
14/02/2017

El projecte europeu BeWater és un procés participatiu innovador, basat en el diàleg i la col·laboració,  que s'ha implementat en quatre conques de rius mediterranis. El 24 de gener es van presentar a la Rectoria Vella de Sant Celoni les trenta-tres accions corresponents a la conca de la Tordera i es van valorar les opcions que hi ha d’aplicar-les.

Montseny | Xarxa de Parcs Naturals Se centra en el seguiment d’ocells, papallones, vegetació i descomponedors en el medi terrestre

La Generalitat de Catalunya i el CREAF defineixen SISEBIO, Programa Global de Seguiment de la Biodiversitat de Catalunya

Bosc. Autor: CREAF
14/02/2017

El dijous 9 de febrer, el CREAF i la Generalitat van presentar el projecte SISEBIO, el qual està basat en el seguiment dels canvis, a llarg termini, de la composició i estructura de les comunitats d’espècies i dels hàbitats, tant en el medi terrestre com en el marí i en les aigües continentals. D’aquesta manera, es facilitarà l’anàlisi del funcionament dels ecosistemes i la seva relació amb els factors de canvi.

S'estan mostrant 1 - 10 de 20 resultats.