Notícies d'arreu

Torna la Setmana de la Natura amb més de 300 activitats

Imatge de la Setmana. Autor: Setmana de la Natura
22/05/2017

Coordinada des de la Xarxa de Custòdia del Territori (XCT) i la Xarxa de Voluntariat Ambiental de Catalunya (XVAC), l'objectiu de la campanya és afavorir que la gent conegui la natura, hi connecti i la visqui, per prendre consciència de la necessitat de tenir-ne cura.

Campanya de participació ciutadana per recollir dades sobre la processionària

Processionària. Autor: (CC BY) John H. Ghent, USDA Forest Service
13/05/2017

El CREAF inicia una campanya de participació ciutadana a través de les xarxes socials per recollir dades sobre l’afectació dels boscos per la processionària. La iniciativa s’emmarca dins del projecte 'Boscos sans per una societat saludable', que impulsa la Fundació Bancària "La Caixa" i es presentarà oficialment en els propers mesos.

Montseny | Montnegre-Corredor | Xarxa de Parcs Naturals Adreçada als tècnics de conservació i guardes dels parcs que hi participen

La XPN i el Museu de Ciències Naturals de Granollers organitzen una jornada d’intercanvi d'informació sobre els seguiments de fauna

Assistents a la jornada. Autor: Museu CN Granollers
27/04/2017

El dimarts 4 d’abril va tenir lloc al Museu de Ciències Naturals de Granollers la 1a Jornada de transferència dels seguiments de papallones, petits mamífers, ratpenats i amfibis efectuats en el marc del Conveni de col·laboració per a l’execució del Pla estratègic de seguiment i recerca per a la conservació del medi natural de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona i el Museu de Ciències Naturals de Granollers.

Xarxa de Parcs Naturals Jesús Calderer, diputat adjunt d'Espais Naturals, es va reunir amb els alcaldes i alcaldesses impulsors

Nou impuls del Parc Rural de Montserrat

Participants a la reunió. Autor: Diputació Barcelona
26/04/2017

Una delegació d’alcaldes i alcaldesses dels municipis que impulsen el Parc Rural de Montserrat (Olesa, Esparreguera, Collbató, el Bruc, Vacarisses i Castellbell i el Vilar) es van reunir el 18 d’abril a l’Ajuntament d’Olesa amb el diputat adjunt d'Espais Naturals, Jesús Calderer, i altres representants de la Diputació per parlar del projecte i de futures línies de col·laboració. La reunió va posar de manifest l’acord a trobar una figura jurídica que concentri tots els agents interessats en adherir-se al Parc.

Montseny | Xarxa de Parcs Naturals Del 25 al 28 d'abril a Barcelona

Se celebra la 56a Reunió Científica de la Societat Espanyola per a l'Estudi de les Pastures

56a Reunió. Autor: SEEP
12/04/2017

El lema de la 56a Reunió és 'Renaturalització vs. ruralització (Rewilding vs. Re-farming)' i es pretén conèixer l'estat de la investigació al voltant del fenomen de l'abandonament de l'activitat ramadera a les pastures, un àmbit en què dos discursos gairebé oposats pugnen com a propostes de gestió.

Xarxa de Parcs Naturals La Diputació de Barcelona ha aportat 2,5 MEUR

Mercè Conesa inaugura l'ampliació de la depuradora de Berga que incorpora l'eliminació de nutrients

Inauguració. Autor: Óscar Ferrer / Diputació de Barcelona
12/04/2017

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, va inaugurar el 7 d’abril les obres d’ampliació de l’estació depuradora d’aigües residuals (EDAR) de Berga, que incorpora l’eliminació de nutrients d'acord amb l'actual normativa, per la qual la Diputació de Barcelona ha aportat 2,5 milions d’euros. A l’acte també hi han participat el diputat d’Espais Naturals i Medi Ambient, Valentí Junyent, el diputat adjunt d’Espais Naturals, Jesús Calderer, el president del Consell Comarcal del Berguedà, David Font, el tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Berga, Oriol Camps, i el gerent de l’Agència Catalana de l’Aigua, Lluís Ridao.

Ho subratlla un article publicat a la revista 'Biodiversity and Conservation'

La conservació de la biodiversitat guanya quan ciència i gestió s'integren

Mostreig de flora amenaçada a Guilleries. Autor: XPN
03/04/2017

Un estudi destaca la necessitat d’un treball conjunt entre investigadors i gestors per tal d’aconseguir integrar el coneixement científic en la presa de decisions.

Montseny La Reserva de la Biosfera del Montseny és una de les cinc reserves participants

Trobada de la Xarxa de coneixements de la Xarxa Espanyola de Reserves de la Biosfera en el marc del projecte 'diálogosRB.net'

Moment de la jornada. Autor: RERB
03/04/2017

Amb el suport de la Fundació Biodiversitat del Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient, el projecte 'diálogosRB.net' (Xarxa de coneixements de la Xarxa Espanyola de Reserves de la Biosfera) ha iniciat la seva trajectòria a principis del 2017.

Xarxa de Parcs Naturals Ha estat inclòs en el 'Manual de Bones Pràctiques' de la UICN

El Programa SEFA, exemple de bona pràctica de conservació de la natura

Detall de la portada. Autor: CeUICN
20/03/2017

El Comitè Espanyol de la Unió Internacional per a la Conservació de la Natura (UICN) ha publicat recentment el 'Manual de Bones Pràctiques en Conservació de la Natura'. El volum ofereix una selecció de les accions i línies de treball dels seus membres que constitueixen exemples d’experiències positives i contrastades en conservació del patrimoni natural, entre elles, el Programa de seguiment estandarditzat de flora amenaçada (SEFA) de la XPN.

Sant Llorenç-Obac | Diputació de Barcelona Es visitaran les tines de la vall del Flequer, al Parc Natural de Sant Llorenç

S'organitza una jornada tècnica dedicada a l'enoturisme al Bages

Tines de la vall del Flequer. Autor: XPN
17/03/2017

L’Escola Agrària de Manresa acull el proper dilluns, 27 de març, la jornada tècnica 'Enoturisme al Bages. Del raïm a la copa'. Durant el matí es presentaran ponències diverses a càrrec de professionals i coneixedors del tema escollit i a la tarda es visitaran les tines de la vall del Flaquer, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

S'estan mostrant 1 - 10 de 20 resultats.