Montnegre-Corredor El transsecte va comptar onze tipus de papallones

Els voluntaris eliminen plantes invasores i planten espècies autòctones per afavorir les papallones del Parc del Montnegre i el Corredor

09/05/2024

Un equip de voluntaris i voluntàries del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals van ser el dissabte 4 de maig al Parc del Montnegre i el Corredor per fer una acció de millora de l'entorn d’un transsecte de papallones a Tordera. En aquesta actuació van retirar espècies de plantes invasores i van fer una plantació d’espècies autòctones per afavorir les espècies de papallones que es poden observar en aquest recorregut.

Mireia Vila, biòloga i directora del Parc, va explicar la tasca a fer i la seva importància. Van començar retirant seneci del cap, una espècie que es troba en moltes zones i que està colonitzant molts espais. Se’n va extreure una gran quantitat. A més, també es van recollir moltes deixalles que es van trobar al llarg de l'itinerari.

Després, van fer la plantació de diferents plantes. Concretament, van plantar cinc espantallops, vint aranyoners, deu aladerns i cinc oms. Aquestes espècies són plantes nutrícies o nectaríferes que ajuden a la població d’espècies de la zona.

Finalment, dos guardes forestals, Mariona Picart i Pep Pannon, van ensenyar com fan el cens de papallones per al programa del Catalan Butterfly Monitoring Scheme, que coodina el Museu de Ciències Naturals de Granollers.

En aquest recorregut, van poder observar fins a onze espècies diferents: migradora dels cards, llimonera, Cleòpatra, blaveta de l’heura, blaveta comuna, blanqueta de la col, blanca de la col, bruna boscana, papallona reina, papallona zebrada i nimfa mediterrània.

Font de la informació: Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals

Categoria: Educació ambiental, flora, fauna, invertebrats, Gestió del medi, Montnegre-Corredor, Cercle de voluntaris, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS,