Montnegre-Corredor Una trentena de persones van participar a la jornada, a Sant Cebrià de Vallalta

Èxit de l'11a Nit Europea dels Ratpenats

10/07/2015

El dissabte 4 de juliol, es va celebrar una nova edició de la Nit de Ratpenats al parc, organitzada pel Museu de Ciències Naturals de Granollers, el Parc del Montnegre i el Corredor i l'Escola de Natura del Corredor (ENC), amb la col·laboració de l'Ajuntament de Sant Cebrià de Vallalta.

Enguany, aquest esdeveniment dedicat al coneixement de les ratapinyades que compta amb la lectura de contes i la realització d'un taller, una xerrada i observacions al vespre, s'ha dut a terme al Punt d'Informació del parc, al municipi de Sant Cebrià de Vallalta.

La sortida es va iniciar al Parc Puigvert i va continuar pel centre del poble fins a arribar al Punt d'Informació. Els contes van permetre que els assistents més joves es familiaritzessin amb els hàbits i la morfologia del ratpenat. El taller va consistir en la construcció de ratpenats de llana, cartolina i amb papiroflèxia. A continuació, per aprofundir en el coneixement d'aquests mamífers, es va dur a terme la xerrada.

Quan va caure la nit, els participants, amb l'ajuda dels detectors d'ultrasons i el guiatge expert de l'equip de Ciències Naturals del Museu de Granollers, van poder seguir els vols de les ratapinyades.

La Nit dels ratpenats s'organitza també, entre els mesos de maig i setembre, a altres 25 localitats de Catalunya.

Trobareu més informació, aquí.

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals i ENC

Categoria: Biodiversitat, Montnegre-Corredor, Cursos i tallers, general,

Tags: ratpenats, ratapinyades, tallers i conferències, nit europea,