caes

Garraf Aprofitant unes obres de manteniment

El Parc del Garraf incorpora teules niu per fomentar la presència d'avifauna i afavorir la biodiversitat a l'Escola de Natura Can Grau

04/05/2026

En el marc de les actuacions de millora realitzades recentment a l’àmbit de l’Escola de Natura Can Grau, al Parc del Garraf, s’han instal·lat teules niu amb l’objectiu de fomentar la presència d’avifauna i contribuir a la conservació de la biodiversitat. Aquesta actuació s’ha integrat dins les obres de manteniment i adequació dels equipaments existents, aprofitant la intervenció a la coberta per incorporar elements que generin nous espais de nidificació per a diferents espècies d’ocells.

Les teules niu són peces ceràmiques especialment dissenyades que substitueixen les teules convencionals i incorporen una cavitat interior amb una obertura exterior. Aquest sistema permet oferir refugis segurs per a la nidificació, protegits de les inclemències meteorològiques i amb un impacte visual mínim sobre l’edificació.

En entorns com el Parc del Garraf, la incorporació de cavitats de nidificació en edificacions esdevé especialment rellevant, ja que permet complementar els hàbitats disponibles i afavorir la reproducció d’espècies com els pardals o les mallerengues, entre d’altres.

Amb aquesta actuació, el Parc continua avançant en la incorporació de mesures de gestió activa orientades a la millora dels hàbitats i la convivència entre els usos dels equipaments i la conservació dels valors naturals.

compartir

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Garraf, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS, Inversions i obres,

Cercador de notícies





butlletí gaudim

Subscriu-te als nostres butlletins

butlletí gaudim

Suggeriments, opinió i xarxes socials