Garraf Entre d’altres, hi va assistir la consellera de Recerca i Universitats, Núria Montserrat
Gran expectació de l'activitat sobre "Astronomia amb els nostres sentits: Perseids i pintura amb vi" al Garraf
Els participants, amb les seves pintures al vi. Autoria: Marta Arañó
Presentació de l'activitat, amb la càmera d'una tv. Autoria: Marta Arañó
La consellera, amb Carles Shnabel, a la cúpula de l'observatori. Autoria: Gencat
03/09/2025
L'Observatori Astronòmic del Parc del Garraf va programar, com és habitual en els últims anys, l'activitat “Astronomia amb els nostres sentits: Perseids i pintura amb vi”, on es combina la ciència dels astres amb l'art i la gastronomia el 12 d’agost. Enguany, aquesta nit de màxima activitat dels estels fugaços Perseids coincidia amb la data de l'eclipsi total de Sol de l'any que ve. Aquesta combinació de factors no només va fer que s'exhaurissin les places disponibles, sinó que també tres cadenes de televisió van venir a transmetre en directe la màgia d'aquesta jornada: Antena 3, RTVE Catalunya i TV3.
Durant la vetllada, guiats de la mà de l'artista Marta Arañó, i amb els assistents inspirats per l'observació dels estels, el vi es converteix en tinta. Entre els visitants, hi havia la consellera de Recerca i Universitats, Núria Montserrat, acompanyada pel Dr. Ignasi Ribas, director de l'Institut de Ciències de l'Espai, i el Dr. Salvador Ribas, director del Parc Astronòmic del Montsec. Tots tres van voler conèixer de primera mà l'Observatori, i varen tenir un canvi d'impressions amb els seus responsables, Rat Parellada i Carles Schnabel, sobre el repte que comportarà l'observació segura de l'eclipsi a nivell de tota la població.
Enmig d'un ambient vespral, de naturalesa mediterrània plàcida, que oferia el jardí del Garraf, l'art, la música i l'astronomia (amb i sense g) van fer les delícies del públic i dels visitants il·lustres. La visualització de la torturada superfície de la Lluna i dels meravellosos anells de Saturn a través del telescopi van posar colofó a aquesta jornada especial.
compartir
Font de la informació: Observatori Astronòmic del Garraf
Aquest portal web únicament utilitza galetes pròpies amb finalitat tècnica, no recapta ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu coneixement. No obstant això, conté enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a la de la Diputació de Barcelona que vostè podrà decidir si accepta o no quan accedeixi a ells. Consulteu la nostra política de privacitat