Montseny Arran de la presència d’arbres morts amb risc de caiguda

El Parc Natural del Montseny tanca l'àrea d'esplai de les Feixes del Vilar i un tram de l'itinerari forestal de Fontmartina

12/05/2025

El Parc Natural del Montseny ha decidit tancar des de l’inici de maig de forma temporal l’àrea d’esplai de les Feixes del Vilar i un tram de l’itinerari forestal de Fontmartina, a Fogars de Montclús. El tancament provisional s’ha decretat a causa de la presència d’arbres morts, en concret avets Douglas, amb risc de caiguda per motius de seguretat. 

La detecció dels arbres morts, una trentena, s’ha fet arran de la revisió que es fa periòdicament per part dels guardes forestals. Els arbres morts, afectats per la sequera, podrien caure damunt dels taules de pícnic i de l’itinerari forestal de Fontmartina. En aquesta àrea d’esplai hi ha cedres de l’Himàlaia, cedres de l’Atles i avets Douglas (els afectats) que formen part de l’itinerari forestal, un mosaic de plantacions forestals, el Silvetum del Montseny, que es va fer als anys seixanta. 

L’accés ha quedat prohibit fins a nou avís. Es preveu que l'equip de manteniment forestal del Parc executi en els propers dies la tallada i retirada dels arbres per poder-la tornar a obrir al públic visitant. 

Des del Parc Natural es recomana als visitants consultar l’estat dels equipaments abans de planificar la visita. Aquesta mesura es pren per protegir la seguretat de totes les persones usuàries del Parc. 

compartir

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Montseny, Prevenció incendis, Biodiversitat, ODS, Gestió forestal, Inversions i obres,

Cercador de notícies




Subscriu-te als nostres butlletins

 

Rep els nostres butlletins de Parcs.

Subscriu-te a l'agenda i a l'Informatiu

fent clic als botons de sota.

butlletí gaudim

Subscriu-te a gaudim als parcs (agenda) Subscriu-te a l'Informatiu dels parcs

Suggeriments, opinió i xarxes socials

 

Envia'ns els teus suggeriments, opina

i visita les nostres xarxes socials

Suggeriments

Suggeriments Opina Xarxes socials