Alguns moviments hivernals i primers indicis migratoris al Parc Fluvial del Besòs durant el mes de febrer
Font de la informació: Xavier Larruy Brusi
Categoria: Educació ambiental, fauna, vertebrats, ocells, Recerca i seguiment, Parc Fluvial Besòs,

Mascle de passerell comú al Refugi de Biodiversitat de Santa Coloma de Gramenet. Autoria: Xavier Larruy Brusi
El seguiment ornitològic del mes de febrer al Parc Fluvial del Besòs ha estat marcat per una activitat moderada, pròpia d'un període de transició en què encara són poques les espècies estivals que inicien el desplaçament cap a les àrees de cria més nòrdiques. Tot i això, s'han començat a detectar amb regularitat exemplars de gavina corsa (Ichthyaetus audouinii), tant a la desembocadura com al tram d'ús públic, un indici dels primers moviments previs a la temporada reproductora.
Pel que fa a les espècies hivernals, continuen produint-se alguns desplaçaments puntuals. Destaquen quatre exemplars de lluer (Spinus spinus), dos dels quals alimentant-se dels fruits d'un vern (Alnus glutinosa) situat a la bassa del Rec Comtal, i dos més observats a Sant Adrià de Besòs. Aquest vern, plantat fa uns anys per l'Associació La Horda Monferrer, de Montcada i Reixac, constitueix actualment l'únic punt del tram baix del Besòs on es pot trobar aquesta espècie vegetal.
També cal remarcar la presència continuada del mosquiter de Hume (Phylloscopus humei) dins l'àmbit del Refugi de Biodiversitat de Santa Coloma de Gramenet, on hauria hivernat almenys durant els mesos de gener i febrer. En clau europea, resulta especialment significativa l'observació del rossinyol comú (Luscinia megarhynchos), una espècie estival que habitualment hiverna a l'Àfrica subsahariana.
Entre les espècies més escasses detectades al riu, cal esmentar el reietó (Regulus regulus), encara present a la desembocadura, així com l'astor (Accipiter gentilis) i el passerell comú (Linaria cannabina), observats al Refugi de Biodiversitat de Santa Coloma de Gramenet.
Font de la informació: Xavier Larruy Brusi
Categoria: Educació ambiental, fauna, vertebrats, ocells, Recerca i seguiment, Parc Fluvial Besòs,
Aquest portal web únicament utilitza galetes pròpies amb finalitat tècnica, no recapta ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu coneixement. No obstant això, conté enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a la de la Diputació de Barcelona que vostè podrà decidir si accepta o no quan accedeixi a ells. Consulteu la nostra política de privacitat