Collserola Amb els haikus també es farà un vídeo per al Dia Europeu dels Parcs
Les biblioteques de Collserola del programa 'Parcs i biblioteques... naturalment!' organitzen tallers poètics de haikus per commemorar el Dia Mundial de la Poesia
El taller de haikus s'emmarca en el projecte 'Plantem Poesia'. Autor: XBM
08/03/2022
Les biblioteques de Collserola que participen al programa 'Parcs i biblioteques… naturalment!' proposen diversos tallers de haikus, una composició poètica provinent del Japó que se centra en l'observació de la natura. L’activitat, a càrrec del pintor i narrador Yoshi Hioki, s’emmarca en la iniciativa 'Plantem Poesia', que commemora el Dia Mundial de la Poesia (21 de març). Cal consultar la informació, públic a qui s'adreça i inscripcions a les agendes de les diverses biblioteques.
Les diverses biblioteques del programa "Parcs i biblioteques... naturalment!" de l’àmbit del Parc Natural de la Serra de Collserola organitzen un seguit de tallers de haikus conduïts pel pintor i narrador Yoshi Hioki. Formada per tres versos de 5, 7 i 5 síl·labes, aquest tipus de forma poètica tradicional és originària del Japó i se centra en l'impacte que la contemplació de la natura provoca en l'autor.
Com a primer pas previ d’aquesta interessant proposta poètica, cada biblioteca convida prèviament els seus veïns i usuaris a passejar pel Parc Natural i els demana que facin una fotografia per poder fer el seu haiku el dia del taller. Posteriorment, durant l’activitat a la biblioteca cada participant crearà el seu propi haiku a partir de la imatge que porti. En cas que algú no tingui imatge propi, se li proporcionarà des del Centre de Documentació i Recursos Educatius.
'Plantem Poesia' pel Dia Mundial de la Poesia
Els tallers s’emmarquen en el projecte "Plantem Poesia" per celebrar el Dia Mundial de la Poesia 2022 i cada biblioteca serà responsable de fer la "plantada de poesia" al seu equipament. A més a més de plantar els poemes, amb els haikus que es rebin es realitzarà un vídeo amb la Mon Mas, que serà difós en el marc de les activitats del Dia Europeu dels Parcs (24 de maig).
This website only uses its own cookies for technical purposes, it does not collect or transfer personal data from users without their knowledge. However, it contains links to third-party websites with privacy policies that are different from those of the Barcelona Provincial Council, which you can decide whether to accept or not when accessing them. Visit our Privacy Policy