caes

Montnegre-Corredor Es farà a la Rectoria Vella de Sant Celoni el 8 d’octubre

El Parc del Montnegre i el Corredor acull una jornada tècnica sobre el suro

25/09/2025

La Rectoria Vella de Sant Celoni acollirà el dimecres 8 d’octubre la Jornada tècnico-divulgativa sobre la qualitat del suro i l’ús de l’app Corkclass per classificar el suro, organitzades en el marc del projecte Imforest, finançat per la Fundación Biodiversidad en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançat pel Next Generation de la Unió Europea. S’hi parlarà de les alzines sureres del Parc del Montnegre i el Corredor. 

La jornada es pot seguir presencialment o en línia (inscripcions, data límit el 3 d’octubre) començarà a les 9 h amb el registre de participants. Les xerrades, que es fan en castellà, començaran amb “Living labs i qualitat del suro”, amb Mariola Sánchez González, d’ICIFOR-INIA, CSIC. Seguidament, Gemma del Amo, del Parque Natural de la Sierra de Espadán, parlarà de “Les alzines sureres de la Sierra de Espadán” i Glòria Villena, enginyera forestal del Parc del Montnegre i el Corredor, parlarà de les alzines forestals del Parc. En acabar, Xavier Solanes, de l’Agrupació Forestal del Montnegre i el Corredor, explicarà “Quality Suber”, de l’agrupació de productors per a la comercialització i valorització del suro català. 

Després de la pausa es farà una formació tècnica i pràctica de l’aplicació Corkclass, amb intercanvi d’idees. CorkClass és una aplicació per a dispositius mòbils Android dirigida a propietaris i gestors tècnics de sureres per identificar i classificar la qualitat de suro present a les sureres mitjançant dades quantitatives, qualitatives i processat automatitzat d'imatges. L'aplicació classifica el suro en dues qualitats (taponable o refug), a partir del calibre, del coeficient de porositat i de les anomalies apreciables a primera vista. L'ús de l'aplicació per classificar el suro a camp ajudarà els propietaris a conèixer millor la matèria primera, ajustar el preu i augmentar el valor afegit de la seva producció. L'aplicació mòbil CorkClass es basa en el CorkClass4.1. 

compartir

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Montnegre-Corredor, Biodiversitat, ODS, Gestió forestal,

Cercador de notícies




butlletí gaudim

Subscriu-te als nostres butlletins

Rep els nostres butlletins de Parcs, subscriu-te a l'agenda i a l'Informatiu

butlletí gaudim

Suggeriments, opinió i xarxes socials

Envia'ns els teus suggeriments, opina i visita les nostres xarxes socials