Montseny En el marc de les accions de conservació del programa Life Tritó Montseny
Trobada d'experts per definir l'estratègia de reintroducció del tritó del Montseny
Experts a Fontmartina. Autor: Life Tritó Montseny
03/04/2019
El dijous 28 de març, es va celebrar a Fontmartina una jornada de reintroducció del tritó del Montseny (Calotriton arnoldi) durant la qual es van consensuar tant els criteris sobre els indrets escollits com les característiques dels exemplars que s’haurien d’alliberar.
La trobada va tenir lloc a l’Estació Biològica del Montseny (Fontmartina, Fogars de Montclús) al Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny. Van assistir-hi divuit especialistes de l’àmbit de la recerca, la gestió del patrimoni natural i l’administració.
El debat va ser conduït per investigadors del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya. A partir d'una sèrie d'interrogants referents a la reintroducció d'espècies, es va debatre l'estratègia més idònia per reintroduir exemplars del tritó del Montseny que han estat criats en captivitat. Abans d’aquesta reintroducció cal definir aspectes referents a les noves localitats així com les característiques de les poblacions alliberades.
La jornada va ser molt productiva i es van consensuar tant els criteris sobre els indrets on es podria reintroduir l'espècie com les característiques dels exemplars que s’haurien d’alliberar.
Categoria: Montseny, Paisatge, Biodiversitat, Hidrologia, fauna, vertebrats, amfibis, hàbitats, Planificació i avaluació, Recerca i seguiment, Gestió del medi, general,
This website only uses its own cookies for technical purposes, it does not collect or transfer personal data from users without their knowledge. However, it contains links to third-party websites with privacy policies that are different from those of the Barcelona Provincial Council, which you can decide whether to accept or not when accessing them. Visit our Privacy Policy