Diputació de Barcelona Projecte cofinançat per la Diputació de Barcelona i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional FEDER

Cinc vídeos difonen l'aprofitament de la biomassa

09/11/2020

Amb el títol 'Cuidem el bosc, aprofitem la biomassa', en el marc del projecte BCN Smart Rural s’han elaborat cinc vídeos divulgatius relacionats amb l’aprofitament de la biomassa forestal.

La sèrie consta de quatre càpsules breus, de vint segons cadascuna, i un vídeo més extens que les engloba totes. En elles es parla de l’energia, ja que la biomassa forestal és una energia de proximitat i renovable ideal per generar calor; del bosc, atès que l’aprofitament de la biomassa forestal valoritza els nostres boscos i permet una gestió forestal sostenible; de la reducció de la petjada de carboni, i dels efectes en termes d’ocupació i economia local.

Aquestes accions s’han dut a terme en el marc del projecte BCN Smart Rural, que articula la seva estratègia a partir d'una economia verda i circular i de caràcter local que aportarà̀ beneficis d’abast econòmic, social, ambiental i també pel que fa al reequilibri territorial. Els socis d'aquest projecte són la Diputació de Barcelona, el Centre Tecnològic Forestal de Catalunya (CTFC) i l'Associació d'Iniciatives Rurals de Catalunya (ARCA).

El projecte, del qual la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona n’és sòcia, ha estat cofinançat per la Diputació de Barcelona i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional FEDER.

Podeu veure les cinc càpsules de vídeo en aquest enllaç.

Font de la informació: Diputació de Barcelona - BCN Smart Rural

Categoria: Paisatge, flora, hàbitats, Normativa, Planificació i avaluació, Recerca i seguiment, Gestió del medi, Divulgació, Vídeos, Diputació de Barcelona, Biodiversitat, Diputació de Barcelona, ODS, Prevenció incendis, Vídeos,