Collserola El dispositiu de vigilància activa inclou trenta-sis municipis i tretze torres de guaita, quatre de les quals incloses al PVI de la Diputació de Barcelona

La meteorologia extrema marca la campanya de prevenció d'incendis forestals a Collserola

11/07/2020

La campanya de prevenció activa d’incendis forestals al Parc Natural de la Serra de Collserola està marcada aquest 2020 per un inici d’any amb una meteorologia extrema. La campanya es va iniciar el juny i s’allargarà fins a finals d’agost, una data que es pot modificar en funció de les condicions meteorològiques.

Enguany, l’estiu ha començat amb uns boscos frondosos després de mesos amb unes pluges superiors a les habituals, però també amb temperatures màximes mai detectades des del 1914. A més, les precipitacions que han caigut durant les últimes setmanes han afavorit un creixement considerable dels estrats herbacis i arbustius, que han mantingut encara durant el mes de juny un alt contingut hídric.

Tot i semblar un bon inici, les previsibles onades de calor i baixes precipitacions de l'estiu fan que s'encari el dispositiu amb molta cautela.

Campanya de vigilància activa i tasques de prevenció passiva

El Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola coordina el dispositiu de vigilància activa, que inclou els trenta-sis municipis que formen part de l’AMB i tretze torres de guaita, quatre de les quals incloses en el Pla d'Informació i Vigilància contra Incendis Forestals (PVI) de la Diputació de Barcelona.

La campanya de vigilància activa a les torres es va iniciar el 15 de juny i el tancament està previst a finals d’agost, tot i que això dependrà de les condicions meteorològiques.

Les tasques de prevenció passiva, que van començar el mes de març amb el manteniment de camins i el mes de juny amb el de les franges de protecció de zones urbanes de Barcelona, s'allargaran fins a finals de juliol i es reprendran el 15 de setembre.

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola (CPNSC)

Categoria: Paisatge, Planificació i avaluació, Biodiversitat, Meteorologia, ODS, Diputació de Barcelona, hàbitats, Recerca i seguiment, Hidrologia, Gestió del medi, Normativa, Prevenció incendis, Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis, flora, Collserola, general,