Aprovada la marca de garantia de Producte de Collserola
Segell de la marca. Autor: CPNSC
El xai, el tomàquet 'Mandó de Collserola', la mel, les cireres, les mandarines i el vi produïts al parc ja es podran comercialitzar en breu amb el distintiu de marca de qualitat Producte de Collserola. Per fer-ho caldrà que compleixin els diferents requisits de la marca de garantia recentment aprovada per l'Oficina de Marques i Patents.
Al principi del mes d'octubre l'Oficina de Marques i Patents va aprovar la marca de garantia de Producte de Collserola, un distintiu de productes agroalimentaris de qualitat, proximitat, garantia, territori, identitat i de temporada produïts en l'àmbit territorial del Parc Natural de la Serra de Collserola.
Un cop aprovada la marca, el Consorci ha iniciat el procés per crear la comissió de seguiment de la marca i aprovar els reglaments específics per a cadascun dels productes que la conformen: xai, cabrit, mel, cireres, mandarines, tomàquet, vi, etc. Actualment, ja s'han redactat els reglaments específics del 'Xai de Collserola', 'Cabrit de Collserola', 'Mel de Collserola' i 'Mandarines de Collserola', que s'han consensuat amb els productors del parc.
Només podran utilitzar la marca i el seu logotip aquells productes produïts, elaborats, transformats i envasats en l'àmbit territorial del Parc Natural de la Serra de Collserola, sempre que hi hagi infraestructures existents dins el parc per a la seva manipulació. El consorci, com a titular de la marca de garantia Producte de Collserola, posa la marca a disposició de tots els productors del parc que tinguin interès a fer-ne ús i que compleixin amb els requisits establerts en el reglaments d'ús i els reglaments específics. Alhora, també ofereix assessorament i suport en el procés administratiu.
El propòsit és que els productes previstos inicialment a la marca de garantia es puguin anar ampliant amb d'altres de nous que s'hi vulguin acollir.
Aquest segell forma part de les accions previstes dins el Pla agropecuari del Parc Natural de la Serra de Collserola (aprovat el mes de desembre del 2013). L'objectiu d'aquest document estratègic és implantar polítiques de foment per promoure la recuperació dels usos i aprofitaments agrícoles i ramaders per continuar desenvolupant-se de manera ordenada i compatible amb la protecció de l'espai natural i afavorir la conservació de la qualitat ambiental i paisatgística del parc.
Els objectius principals de la marca de garantia poden resumir-se en:
· Evitar l'abandonament de les zones agrícoles així com la pèrdua de biodiversitat.
· Donar un valor afegit pel fet d'estar produït dins d'un parc natural.
· Reunir tots els productors de la serra (agrícoles i ramaders) legalitzats i amb producció integrada o ecològica.
· Buscar estratègies per comercialitzar i promocionar els productes del parc i, d'aquesta manera, revitalitzar i fer més rendibles les explotacions mitjançant preus justos per als productors i comercialitzadors.
· Potenciar l'activitat agrícola i ramadera al parc amb actuacions des del consorci com la construcció d'infraestructures per als ramats, conservació i millora de varietats locals, establiment de xarxes de comercialització o promoció mitjançant els canals de difusió del parc, entre d'altres.
Trobareu més informació aquí.
Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola
Categoria: Collserola, general,