Collserola Actualment s’estan implementant les actuacions prioritàries del Pla

Conveni per a la promoció de la Transició Agroecològica a Collserola

11/02/2019

Els ajuntaments de Sant Feliu de Llobregat, Molins de Rei, Sant Just Desvern, Barcelona, Cerdanyola del Vallès i Sant Cugat del Vallès han signat un conveni de col·laboració amb el Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola per a la promoció de la transició agroecològica.

Amb aquest conveni es consolida el compromís d'aquestes administracions locals per la promoció de l'agroecologia al Parc Natural de Collserola i la dinamització del procés participatiu que es va iniciar l'any 2016 dins el projecte Alimentem Collserola.

L'any 2016 ja es va elaborar un diagnòstic tècnic de la situació de la pagesia al Parc Natural de la Serra de Collserola i el 2017 es va fer una diagnosi participativa amb productors, consumidors i entitats. A continuació, el primer trimestre del 2018 es va dissenyar un Pla d'Acció consensuat amb els agents econòmics locals.

Actualment, s'estan implementant les actuacions prioritàries del Pla i es cerca finançament per a aquelles que encara no tenen assegurats els ingressos necessaris per portar-se a terme.

Més informació:

· Alimentem Collserola

· Diagnòstic tècnic de la Pagesia de Collserola

· Diagnosi participativa de la pagesia de Collserola

· Pla d'Acció per a la transició agroecològica de Collserola

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola (CPNSC)

Categoria: Planificació i avaluació, Collserola, Paisatge, Biodiversitat, Normativa, flora, Gestió del medi, Recerca i seguiment, general,