Collserola Se subvencionen disset projectes amb un total de seixanta-set mil euros

El Contracte Agrari de Collserola remunera actuacions socioambientals de la pagesia del Parc Natural

05/12/2022

Un total de disset projectes productius rebran subvenció en la primera edició del Contracte Agrari de Collserola. Dotat amb 67.190,26 euros, el Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola remunera així les actuacions adreçades a la prevenció d’incendis, manteniment del mosaic agroforestal i biodiversitat, entre altres per part de la pagesia de la Serra.

El dilluns 5 de desembre es van fer públiques les resolucions de les sol·licituds al Contracte Agrari de Collserola (CAC). Es poden consultar aquí. En aquesta primera edició, s’han presentat vint-i-un projectes productius, dels quals se n’han aprovat disset, amb una subvenció total de 67.190,26 euros. En particular, s’han destinat 17.208,45 euros d’aquest pressupost a la instal·lació de tanques cinegètiques per les deu finques que l’han demanat.

Les actuacions que s’han presentat i aprovat proporcionen serveis ecosistèmics indispensables per al Parc Natural de la Serra de Collserola i pels nuclis urbans que l’envolten. El CAC pretén ser una eina innovadora per donar suport a la pagesia i visibilitzar el seu paper més enllà de la producció, posant en valor les seves aportacions socioambientals.

Entre altres, s’han valorat actuacions com el manteniment de varietats locals i races autòctones, la implementació de tècniques d’eficiència en l’ús de l’aigua, la recuperació de parcel·les en desús o la pastura amb ramats.

A l’octubre es va celebrar una sessió d’avaluació amb la pagesia de la Serra per valorar la convocatòria i millorar les bases de cara a la convocatòria del 2023. El Contracte Agrari pretén ser una eina estructural de suport a l’activitat agrària al Parc Natural de la Serra de Collserola, que a partir de l’any vinent estarà dotada íntegrament de recursos propis del Consorci.

L’acció forma part del programa Alimentem Collserola, de Transició Agroecològica al Parc. Aquesta primera convocatòria del CAC ha comptat amb el finançament del Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola, així com el de l’Ajuntament de Barcelona a través de l’impuls de la Capital Mundial de l’Alimentació Sostenible, que es consolidarà en el marc de l'Estratègia d'Alimentació Saludable i Sostenible i l’Estratègia d’Agricultura Urbana de Barcelona. També han cofinançat el projecte els ajuntaments de Sant Feliu, Molins de Rei, Cerdanyola, Sant Cugat, el Papiol, Sant Just i l’EMD Valldoreix.

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola

Categoria: Paisatge, flora, fauna, hàbitats, Gestió del medi, Collserola, Prevenció incendis, Biodiversitat, ODS,