Collserola Els participants a l'activitat van poder observar un gran nombre d'exemplars
El matí dels ratolins, una oportunitat per conèixer aquests i altres petits mamífers de Collserola
Participants al matí dels ratolins. Autor: CPNSC
19/05/2021
Un bosquet proper al Centre d’Informació del Parc Natural de la Serra de Collserola va ser l’escenari el dissabte 15 de maig d’una nova cita amb els ratolins i altres petits mamífers forestals com les musaranyes i els talpons. La proposta s’adreçava al públic general i familiar, que va poder conèixer de primera mà aquests sorprenents animals i l’estudi poblacional que se’n du a terme en el marc del projecte col·laboratiu SEMICE (Seguiment dels petits mamífers comuns), que coordina el Museu de Ciències Naturals de Granollers.
Enguany, l’horari de trobada amb els petits mamífers va ser diürn. La Nit dels ratolins, que a Collserola s’ha fet des del 2015 (amb alguna interrupció), ha passat a ser El matí dels ratolins. I l’activitat ha passat també a formar part de l’agenda general del 12è Dia dels ratolins que promou el Museu de Ciències Naturals de Granollers, com a impulsor del programa SEMICE, en diferents parcs.
Amb un aforament limitat a causa encara de les prevencions pandèmiques, les famílies que van participar a l’activitat del dissabte 15 de maig van quedar encantades amb l’experiència, la petita gimcana introductòria de sobretaula, les explicacions audiovisuals i, finalment, les emocions que va provocar el contacte amb el bosc i els animals.
A més, la gran abundància de ratolins d’un any que s’està revelant com a extraordinàriament productiu va fer que se superessin les millors expectatives de visualització d’exemplars.
Un nou èxit, doncs, d’aquesta iniciativa que connecta feliçment la curiositat ciutadana per la natura amb un projecte real de recerca i seguiment faunístics.
compartir
Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola (CPNSC)
This website only uses its own cookies for technical purposes, it does not collect or transfer personal data from users without their knowledge. However, it contains links to third-party websites with privacy policies that are different from those of the Barcelona Provincial Council, which you can decide whether to accept or not when accessing them. Visit our Privacy Policy