Collserola Disponible en paper o en línia

El nou mapa guia del Parc Natural de la Serra de Collserola, premiat com a millor iniciativa familiar

25/07/2023

El mapa guia del Parc Natural de la Serra de Collserola ha estat reconegut amb el premi QuèFem? de La Vanguardia a la millor iniciativa familiar 2023. La publicació, útil i important per a la gestió i conservació d’aquest espai natural protegit, està disponible en línia i també en paper als equipaments del Parc Natural i als ajuntaments del seu àmbit des del 2022.

El guardó el van recollir el dia 6 de juliol a la gala de lliurament dels premis Raimon Roda, gerent del Consorci, i Marta Doñoro, cap del Servei d’Ús Públic i Divulgació Ambiental i responsable de les publicacions del Parc.

El nou mapa guia de Collserola es va dissenyar per posar en valor l’espai natural i els beneficis que aporta a tota la ciutadania que hi viu o el visita i aconseguir que s'impliqui en la seva preservació i conservació. Tres són els aspectes clau:

En primer lloc, la cartografia de la Xarxa Dinàmica d’Ús Públic que preveu el nou Pla especial de protecció del medi natural i del paisatge del Parc Natural de la Serra de Collserola (PEPNat), aprovat a principis de 2021, i que té per objectiu ordenar l’ús del Parc, concentrant les persones que el visiten a aquells espais menys sensibles i, consegüentment, compatibilitzar el seu ús amb la seva conservació.

El mapa mostra els prop de 400 km de pistes, camins i corriols que conviden a recórrer Collserola des dels nou municipis tot prioritzant l’accés en transport públic.

Segon, a la part interior o revers del mapa, s’inclou una il·lustració infogràfica dels beneficis vitals que el Parc Natural aporta a les persones: alimenta, oxigena, emociona, sorprèn, diverteix, educa, aïlla, tranquil·litza i és font de salut i gaudi per a tothom.

Finalment, el mapa guia recull els equipaments i serveis disponibles al Parc i s’acompanya del recull de normatives i bones pràctiques durant la visita a l'espai natural. El coneixement i compliment de la normativa vigent és essencial per preservar aquest ric mosaic de paisatges on hi conviuen més de 5.500 espècies de flora i fauna.

La publicació del mapa guia de Collserola està disponible en format paper als equipaments del Parc i també en format digital en els enllaços següents: https://parcnaturalcollserola.cat/mapa-guia/ i .https://parcnaturalcollserola.cat/nou-mapa-guia-del-parc-natural-de-la-serra-de-collserola/

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola (CPNSC)

Categoria: Collserola, Educació ambiental, ODS, Educació ambiental,