Collserola L’aigua que no es b(v)eu

El Parc Natural de la Serra de Collserola celebra el Dia Mundial de l’Aigua amb diverses activitats

07/03/2024

Els centres cívics Vallvidrera-Vázquez Montalbán, l’Elèctric i el casal de barri Can Rectoret i el Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola celebren conjuntament el Dia Mundial de l’Aigua, que s’escau el 22 de març. La celebració serà el dissabte 16 de març, amb una jornada plena d’activitats per posar en valor la importància i la gestió sostenible d’aquest bé comú escàs.

L’entorn de la Casa del Guarda i del pantà de Vallvidrera seran l’escenari d’aquesta celebració a Collserola. Passejades, tallers i un espectacle seran els plats forts de la jornada d’enguany, durant tot el matí de la qual hi haurà activitats.

Així, es podrà gaudir d’una passejada (seguint l’aigua) des del Centre d’Informació del Parc fins al pantà de Vallvidrera, a càrrec de l’educadora ambiental Montse Regueira, que parlarà dels usos i costums relacionats amb les fonts.

“Mirant els cels” és el títol de la mostra de fotografies d’Alfons Puertas, meteoròleg de l’Observatori Fabra, que convida a reflexionar sobre la nostra relació amb l’entorn i a reconèixer la importància de treballar per un futur més sostenible amb l’aigua (o la manca d’aquesta).

Jordi Mazón, professor de física de la UPC i divulgador científic, a “Farà ploure aquell núvol?” donarà les claus per entendre la formació dels núvols, el perquè no tots porten pluja o la porten diferent, i farem un núvol en una ampolla.

Empantanats és el nom de l’escape room pel pantà, per a les famílies que vulguin aplicar els seus coneixements i destresa per entendre la vida d’aquest espai i col·laborar en la seva conservació i millora.

El Racó de tallers oferirà activitat creatives diverses per a infants i famílies a l’entorn de l’aigua. I el Punt d’Informació de l’Aigua oferirà un espai amb llibres i recursos relacionats amb la cultura de l’aigua, amb propostes expositives al voltant de la temàtica a càrrec del Centre de Documentació i Recursos Educatius del Parc Natural.

I, per finalitzar la jornada, per a tothom a qui li agradi el teatre, Teatro en Movimiento Callejerx farà Siluetes d’aigua, un espectacle de carrer creat a partir de testimonis del barri en què el públic també serà protagonista.

Algunes de les activitats de la jornada estan incloses en el cicle “El valor de l’aigua”, que organitza l’Ajuntament de Barcelona.

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola

Categoria: Hidrologia, Collserola, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS,