Collserola Durant el 2017 s'han realitzat nou actuacions

En marxa les actuacions de reducció de la xarxa elèctrica

18/12/2017

Durant l’any 2017 la companyia Endesa ha realitzat importants actuacions derivades del conveni signat amb el Consorci. Destaquen el desmuntatge de la línia de la Budellera i el soterrament de dues línies que anaven des del Forat del vent fins a Cerdanyola.

En l’últim trimestre de l’any s’han realitzat importants actuacions de reducció i millora de la xarxa elèctrica que travessa el Parc Natural de Collserola. Algunes de les més visibles han estat el soterrament i eliminació de la xarxa aèria de dues línies a la zona del forat del Vent (Cerdanyola del Vallès) i el desmuntatge d’una línia a la zona de la Budellera (Sarrià Sant Gervasi  - Barcelona).

En total, durant aquest 2017 s’han realitzat nou actuacions que han suposat l’eliminació de 2,6 km de línies d’alta tensió i 2,8 km de línies de mitja tensió. Pel que fa a les línies d’Alta Tensió, algunes s’han reconvertit en línies de baixa tensió (700 m) i la resta s’han eliminat o soterrat. També s’ha renovat tecnològicament 3,5 km de traçat.

Aquestes actuacions formen part de les  37 previstes al conveni de col·laboració signat entre Endesa i el Consorci per tal de racionalitzar i integrar la xarxa elèctrica, a més de beneficiar la qualitat del servei amb a la introducció de les últimes innovacions tecnològiques, tant pel que fa a les línies elèctriques aèries com per a l’automatització i digitalització de la xarxa. Els treballs es portaran a terme en tres fases amb una inversió prevista del voltant d’1,5 milions d’euros anuals. El pla inclou, entre d’altres, la reducció d’un 19% del traçat aeri i la substitució d’un 21% del cablejat convencional per un nou sistema trenat que minimitza la seva presència en aquells punts on sigui impossible reconfigurar la xarxa o suprimir-la.

A banda d’aquest projecte, anomenat Pla Collserola, i com a resultat de la col·laboració entre Endesa i el Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola, cada any es realitzen plans de neteja i cura de la massa forestal que creix al voltant de la xarxa elèctrica i des de l’any 1993 fins a l’actualitat s’han reconfigurat un total de 39,9 quilòmetres de línies elèctriques aèries en aquest Parc Natural, inclòs dins el Pla d’Espais d’Interès Natural i de la Xarxa Natura 2000.

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola (CPNSC)

Categoria: Collserola, general,