Collserola Una entrada important

Millores a l'accés al Parc Natural de la Serra de Collserola des de Sant Cugat

22/01/2018

S'han iniciat les obres de millora de l'accés al Parc Natural de la Serra de Collserola des de Sant Cugat. L'actuació té per objectiu adequar l'inici del camí a Sant Medir (plaça Rotary i Forat d'en Bocàs) i instal·lar un punt d'informació amb lavabo adaptat.

A finals d’any s’han iniciat les obres del Forat d’en Bocàs. L’actuació permetrà reconfigurar el camí d’accés a Collserola des de Sant Cugat, amb la col·locació d’una llosa de formigó per facilitar el pas per la riera, i dotar d’un equipament a aquesta porta de Parc amb la instal·lació d’un punt d’informació.

Cal remarcar la importància dels espais que es tracten en aquesta intervenció, ja que estan situats a l’accés principal del Parc Natural de Collserola des del municipi de Sant Cugat del Vallès. Durant molt temps, l’estat físic, i per tant la qualitat d’aquesta porta d’entrada, no s’ha correspost amb la importància que té. L’Ajuntament de Sant Cugat -que és qui finança l’obra- i el Consorci -que ha realitzat el projecte i en fa el seguiment- posen fil a l’agulla per solucionar-ho.

El cor de la intervenció és l’indret conegut com el Forat d’en Bocàs. Hi conflueixen dues rieres i dos camins. Té, per tant, importants usos hidràulics i socials. El fort pendent i la gran humitat de l’indret, així com les riuades que periòdicament circulen per les lleres quan hi ha pluges fortes, provoquen dificultats a l’hora de transitar pels camins. Per aquest motiu, es construirà una llosa de formigó que abastarà el pas de la doble riera i tornarà a enfilar-se fins a assolir el camí cap al Pi del Xandri. Complementari a la llosa es col·locarà un gual discontinu que, tot deixant passar l’aigua, permetrà el pas còmode de vianants i ciclistes.

Una altra intervenció associada serà la col·locació d’un quiosc prefabricat a la part superior per tal d’atendre i donar informació al públic sobre el Parc Natural i sobre el municipi. Aquest equipament també estarà dotat d’un lavabo adaptat.

Finalment, s’aprofitarà la intervenció per arranjar, mitjançant un petit moviment de terres, un tram de camí situat a uns 300 m de la plaça i que, en períodes de pluges, es confon amb la riera, ja que ambdós estan situats a la mateixa cota, i s’hi generen fangs i bassals que dificulten el pas.

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola (CPNSC)

Categoria: Collserola, general,