Collserola Posa en valor l'espai natural i els beneficis que aporta a tota la ciutadania que hi viu o el visita

Nou mapa guia del Parc Natural de la Serra de Collserola

21/12/2021

La publicació recull l'extensa xarxa de camins per a l'ús públic amb prop de 400 km de pistes, camins i corriols, que conviden a recórrer el Parc Natural des dels nou municipis i prioritzant l’accés en transport públic. Incorpora tota la informació necessària per a la descoberta al Parc Natural (itineraris senyalitzats, àrees de lleure, miradors, etc.) així com la normativa i recomanacions de bones pràctiques durant la visita.

Aquesta nova publicació té un doble objectiu, per una banda, explicar quina és la xarxa de camins disponible per a les activitats d’ús públic al Parc Natural i els equipaments i serveis per a la visita i, per una altra, posar en valor els beneficis que ens aporta aquest espai natural protegit i quines són les bones practiques que cal seguir-hi durant la visita.

És, doncs, una invitació a gaudir del Parc Natural de la Serra de Collserola de manera responsable i a recórrer-lo, de dalt a baix, gaudint dels beneficis que ens aporta el contacte directe amb la natura.

El nou mapa cartografia la Xarxa Dinàmica d’Ús Públic que preveu el nou Pla especial de protecció del medi natural i del paisatge del Parc Natural de la Serra de Collserola (PEPNat), aprovat a principis del 2021, i que té per objectiu ordenar l’ús del Parc, concentrant-lo en aquells espais menys sensibles i, per tant, compatibilitzar-lo amb la seva conservació.

Al mapa hi trobareu una extensa xarxa de pistes, camins i corriols de prop de 400 km que permeten la descoberta del patrimoni natural i cultural d’aquest espai natural protegit. Promou l’accés al Parc des dels nou municipis, prioritzant el transport públic. Es complementa, a més, amb el recull d’equipaments i serveis disponibles per a la visita.

La part interior vol ser també un espai per posar en valor els beneficis ambientals d’aquest parc natural, recollits amb una il·lustració infogràfica. S'acompanya del recull de normatives i bones pràctiques durant la visita.

Està disponible en format paper als centres del Parc Natural i també en format digital en aquest enllaç, on a més del mapa hi trobareu ampliada la informació del revers del mapa. Així mateix, podeu veure el vídeo de presentació d’aquesta publicació.

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola (CPNSC)

Categoria: Collserola, Educació ambiental, Llibres, revistes i CD, Educació ambiental,