Collserola El 20 de setembre al Centre d'Informació del Parc Natural de la Serra de Collserola

Poesia als parcs. Lletres i paisatges fa un recital homenatge a Salvador Iborra

05/10/2018

El dijous 20 de setembre va tenir lloc, en el marc del cicle Poesia als Parcs. Lletres i paisatge 2018, un sentit homenatge a la figura del malauradament desaparegut autor Salvador Iborra. La trobada poètica, de la mà de Sebastià Bennassar i Jordi Valls, va comptar amb l’acompanyament musical de la guitarra de Sergi Carós.

Cap a les 19 h, just quan el sol de finals d’estiu començava a afluixar i donava pas a una brisa suau, el pati del Centre d’Informació del Parc Natural de la Serra de Collserola es va convertir en un espai íntim per a una lectura curosa de la poesia sentida de Salvador Iborra. El poeta valencià va morir apunyalat als trenta-dos anys una nit de setembre al Barri Gòtic de Barcelona a causa d’un incident relacionat amb el robatori d’una bicicleta.

El recital es va obrir amb la cançó “Romeo and Juliet” de Dire Straits, interpretada per Sergi Carós a la guitarra, un peça que tenia una significació especial per a Salvador Iborra (Salva per als més íntims) i que va donar pas a la lectura de poemes. Sebastià Bennassar, bon amic del poeta, i Jordi Valls, la poesia del qual era molt apreciada per Iborra, van ser els encarregats de recitar la selecció de composicions dels tres poemaris d’Iborra publicats: Un llençol per embrutar (2003), Les entranyes del foc (2005) i Els cossos oblidats (2009).

Sebastià Bennassar, a banda de posar veu als versos del poeta, va omplir la vetllada d’anècdotes, records i vivències compartides amb Iborra, sempre tenyides d’uns tons vius que remetien a la vitalitat, la passió i la sensibilitat amb la qual escrivia i vivia.

En el recital també va haver-hi espai per als poemes de Gabriel Ferrater, Marc Granell i Màrius Sampere. D’aquest darrer, es va llegir un poema sobre el Llobregat, un riu eminentment de ciutat, sent la urbanitat una temàtica que, tal com va apuntar Jordi Valls, esdevé comuna en la generació d’autors en la qual podem incloure els mateixos Iborra i Valls.

El recital es va cloure amb la lectura de “La roja neu”, de Sebastià Bennassar, i de dos poemes inèdits de Jordi Valls. El darrer, titulat “Un poble dret”, estava inspirat pels fets ocorreguts el 20 de setembre del 2017 a les portes de la Conselleria d’Economia, tot just un any abans del recital.

Poesia als parcs. Lletres i paisatges

Poesia als parcs. Lletres i paisatges és un cicle poètic que va néixer el 2005 dins el marc del programa Viu el parc. Aquest cicle es basa en un seguit de lectures i recitals poètics que es duen a terme a cada un dels deu espais de la Xarxa de Parcs Naturals i a d’altres espais naturals protegits de dins o fora de Catalunya, amb qui la Diputació de Barcelona manté vincles culturals per raó d’agermanaments estables o convenis específics establerts amb entitats culturals o conservacionistes del país o l’estranger, com ara l’Obra Cultural de l’Alguer, a Sardenya.

Des de l’any 2008, el programa compta amb el suport i la col·laboració de la Institució de les Lletres Catalanes, adscrit al Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, amb qui des del 2010 la Diputació de Barcelona té subscrit un conveni de col·laboració mútua per donar suport al cicle.

Descarregueu-vos el programa complet, aquí

Font de la informació: Tramoia Produccions Culturals

Categoria: Educació ambiental, Viu el parc, Collserola, Educació ambiental, Poesia als parcs, Poesia als Parcs, general,