Collserola Es construiran set bancs amb arbres caiguts

Projecte Oxigen, instal·lacions artístiques per posar en valor els espais naturals del Parc Natural de la Serra de Collserola

$urlFileEntry

Instant del procés de creació. Autor: CPNSC

27/07/2020

El Parc Natural de la Serra de Collserola col·labora amb el projecte Oxigen, una iniciativa d’instal·lació de set bancs construïts amb arbres caiguts a l’espai natural. Els troncs, un cop treballats, es converteixen en elements artístics únics, integrats a la natura i de km 0, que busquen una reflexió per part dels visitants alhora que ofereixen un espai de descans i de gaudi del paisatge de la serra.

La iniciativa s’emmarca dins el projecte Oxigen de Domestic-Wild, una associació entre l’artista espanyola-francesa Ariane Patout i el dissenyador alemany-suís René Müller. Consisteix en la col·locació de set bancs construïts, cadascun d’ells, amb un tronc caigut dels boscos del Parc Natural, que no es talla expressament per a aquest projecte sinó que s’aprofita ja que l’arbre o bé s’ha tallat arran d’una actuació de millora forestal o bé ha caigut de manera natural. Tot i que els arbres més indicats per a la construcció d’aquests elements són els pins, també se n’està construint un amb un cedre.

Un cop seleccionat els troncs i l’indret, l’autor dels bancs treballa in situ l’element artístic, que incorpora missatges gravats vinculats als serveis ecosistèmics que ens aporten els espais naturals.

El primer banc ja acabat i instal·lat ha estat el del turó d’en Corts, al terme municipal de Barcelona, districte de Sarrià-Sant Gervasi. Properament se n’instal·laran sis més a la carretera de les Aigües, a les rodalies del Pi d’en Xandri i a les de Sant Medir.

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola (CPNSC)

Categoria: ODS, Collserola, general,