Collserola Dels tres municipis del Parc natural periurbà Parque das Serras do Porto

Representants portuguesos visiten el Parc Natural

04/12/2019

Els dies 28 i 29 d’octubre, una delegació de deu persones del Parque das Serras do Porto van fer una visita tècnica al Parc Natural de la Serra de Collserola per tal de conèixer un projecte molt similar al seu, però amb més de trenta anys de consolidació i experiència. La visita es va desenvolupar en un marc d’aprenentatge i intercanvi d’experiències.

La delegació estava formada pels alcaldes dels tres municipis amb territori al Parc (Gondomar, Paredes i Valongo) així com per directius i tècnics de les respectives àrees de planejament urbanístic, gestió forestal i medi ambient.

L’interès de la visita és degut a la similitud d’ambdós projectes, massissos muntanyencs immersos en un entorn metropolità. El Parque das Serras do Porto és un espai protegit de 6.000 ha immers en la Gran Àrea Metropolitana d’Oporto, que aplega disset municipis i una població de 1.760.000 habitants amb una superfície 2.038,88 km².

El Parc té una posició estratègica a l’àrea metropolitana, tant pels seus valors naturals i culturals com pels serveis ecològics que ofereix així com per la seva proximitat a nuclis urbans, importants rutes de comunicació i circuits turístics.

Durant la trobada es va visitar diferents espais i equipaments del Parc Natural on es van explicar les línies de gestió, així com els dos centres de visitants, el Centre d’Informació i el Centre d’Educació Ambiental del Parc, a Can Coll.

La visita va concloure amb una invitació per part del parc homònim portuguès d’acollir una representació de Collserola per tal de conèixer el seu projecte i continuar l’intercanvi d’experiències. Aquest és una mostra més de la implicació de les ciutats europees en la integració i protecció dels seus espais naturals com a part consubstancial.

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola (CPNSC)

Categoria: Ponències, Biodiversitat, Gestió del medi, hàbitats, Collserola, Divulgació, ODS, general,