'Territori Vital': nova campanya divulgativa a Collserola
Barberà, Martí i Bello durant la presentació. Autor: CPNSC
L’espai natural protegit de Collserola rep més de tres milions de visitants l’any. L’impacte social i ambiental que representa aquesta freqüentació fa necessàries noves accions comunicatives per posar de manifest, un cop més, la importància de la preservació de Collserola i per promoure-hi el respecte i els bons usos.
Amb aquests objectius s’ha iniciat una nova campanya divulgativa amb el lema “Territori Vital” que s’ha presentat el dilluns 23 d’octubre al Palau Robert (Barcelona) amb la presència del periodista Jaume Barberà, usuari habitual del Parc, Ariadna Bello, de l’empresa Lavola (encarregada del disseny de la campanya) i del Director Gerent del Consorci, Marià Martí.
Els principals eixos de la campanya són, per una banda, reforçar el missatge de la importància del Parc Natural com una peça clau per a la qualitat de vida de les persones que viuen al voltant i, per una altra, que la ciutadania es faci seu el repte de conservació i preservació de Collserola, respecti la normativa del Parc i les recomanacions de bons usos.
Les accions previstes a la campanya són les següents:
· Edició de materials divulgatius que es distribuiran per tots els equipaments del Parc (centres d’informació, àrees de lleure i altres equipaments del territori). També es renovaran els plafons informatius de les estacions de Ferrocarrils que hi ha dins la serra.
· Campanya sobre el terreny per informar als usuaris del Parc de la normativa vigent i per promoure els bons usos a Collserola. Parelles d’informadors es mouran pel tot el territori visitant els espais més freqüentats i amb més incidències i conflictes detectats com, per exemple, el passeig de les Aigües o la pista de Sant Cugat a Sant Medir.
- 4 informadors ambientals.
- Del 28 d’octubre al 3 de desembre del 2017.
- Dissabtes i diumenges pel matí de les 10 a les 14 h.
- Diferents rutes pel Parc a peu i en bicicleta.
· Divulgació dels continguts al web del Parc i a les xarxes socials amb l’etiqueta #TerritoriVital. Les xarxes socials tindran un paper rellevant durant tota la campanya amb missatges dirigits als diferents perfils d’usuaris.
Aquesta actuació està emmarcada dins l’Estratègia d’Ús Públic, iniciada l’any 2016, en què s’han portat a terme diferents accions conjuntament amb els ajuntaments del Parc. Destaca una nova regulació per a les activitats col·lectives fisicoesportives o la proposta inicial d’ordenança per a la regulació de la circulació de bicicletes que inclou un marc sancionador. També s’ha presentat una petició d’increment d’efectius del personal de vigilància i d’atribució de funcions de l’autoritat i s’han iniciat dos importants estudis i seguiments de l’impacte ambiental i social derivat de l’alta freqüentació i la gran quantitat d’activitats noves:
- Anàlisi de l’estat dels camins i corriols, en el terme municipal de Barcelona dins del límit del Parc. Finalitzat el setembre de 2017.
- Estudi sobre la freqüentació i caracterització de vianants, en el terme municipal de Barcelona dins del límit del Parc. Estudi realitzat per l’INEF de Lleida, iniciat el mes de setembre finalitzarà el gener del 2018.
Trobreu més informació a la pàgina web del Parc Natural de la Serra de Collserola.
Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola (CPNSC)
Categoria: Collserola, general,