Novetats en els Premis de Prevenció d'Incendis Forestals 2017

06/06/2017

La Diputació de Barcelona convoca la 21ena edició dels Premis de Prevenció d'Incendis Forestals, adreçats a les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF) que actuen en municipis de l’àmbit de la demarcació de Barcelona. La novetat en la convocatòria d’enguany és que els premis Jordi Peix i Rossend Montané es destinaran a reconèixer idees i propostes d’actuació tant en les accions de sensibilització i prevenció, com a projectes de planificació en la gestió per a la prevenció d’incendis.

L’anunci d’aquesta nova convocatòria dels Premis de Prevenció d'Incendis Forestals fou fet pel vicepresident primer i responsable de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat, Dionís Guiteras, i el diputat adjunt d’Espais Naturals, Jesús Calderer, en un acte celebrat l’1 de juny a la seu del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, a Vilafranca del Penedès, davant dels representants de les ADF de les comarques de l’Alt Penedès, Garraf, Baix Llobregat i Anoia, que integren el Sector Metropolità Sud dins la Campanya d’Informació i Vigilància contra incendis forestals.

La convocatòria dels premis d’aquest any esta oberta per a la recepció de propostes fins al 27 de juliol i inclou també el Premi Honorífic Joaquim M. de Castellarnau, de reconeixement públic a la trajectòria d’una persona en relació a la prevenció d’incendis.

Premi Jordi Peix i Massip

Pel que fa al Premi Jordi Peix i Massip per accions de sensibilització i divulgació, es destinarà a un projecte de sensibilització, informació, comunicació i educació, que proposi una ADF, sola o en cooperació amb altres ADF i/o entitats del territori, com associacions de propietaris forestals, municipis o altres agents del territori implicats en la prevenció d’incendis forestals.

Per participar en la convocatòria, els candidats  han de presentar un projecte amb un pressupost mínim d’11.000 euros. El jurat valorarà l’adequació del projecte així com la seva viabilitat, originalitat de les accions així com la cooperació o participació en el projecte d’altres ADF o entitats i voluntaris.

Premi Rossend Montané

El premi Rossend Montané, destinat a premiar un projecte de planificació de la gestió per a la prevenció d’incendis, com, per exemple, la gestió forestal, l’adequació de la xarxa viària o punts d’aigua, així com altres infraestructures per a la prevenció d’incendis. La proposta ha d’estar liderada per una ADF en col·laboració ineludible dels propietaris forestals, ajuntaments o altres agents del territori implicats en la prevenció d’incendis forestals. En aquest cas, també pot haver-hi una col·laboració entre ADF.

D’acord amb les bases, el projecte, que haurà de tenir també un pressupost mínim d’11.000 euros, haurà de considerar la gestió forestal sostenible, l’establiment d’estructures de bosc resistents i el respecte per la diversitat de la flora i la fauna autòctones. Així mateix, el projecte haurà de tenir en compte la compatibilitat i coordinació de les diferents planificacions del mateix àmbit del territori pel que fa a la prevenció d’incendis.

Amplieu la informació amb el vídeo de la presentació de la convocatòria dels Premis ADF 2017.

Trobareu més notícies de l'Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals (OTPMIF) a les pàgines web www.diba.cat/incendis i www.diba.cat/biomassa.

Font de la informació: Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incencis Forestals (OTPMIF)

Categoria: Guilleries-Savassona, Parc Agrari, Montesquiu, Foix, Marina, Litoral, Olèrdola, Sant Llorenç-Obac, Garraf, Montnegre-Corredor, Xarxa de Parcs Naturals, Prevenció incendis, Diputació de Barcelona, Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis, Diputació de Barcelona, Collserola, Montseny, general,