Xarxa de Parcs Naturals | Diputació de Barcelona Podeu inscriure-us al cicle complet o a sessions específiques

Cicle de seminaris que promouen la biodiversitat a través dels espais verds urbans

26/02/2018

La Diputació de Barcelona, juntament amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l’Ajuntament de Barcelona, sota la coordinació de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, organitzen un cicle de seminaris tècnics de promoció de la biodiversitat urbana des del verd urbà de vuit sessions que han començat el divendres 23 de febrer i s’allargaran fins al 12 de juny. El cicle té com a objectiu aprofundir en les pràctiques de disseny i gestió sostenible del verd a les ciutats per incorporar i incrementar la biodiversitat urbana i donar a conèixer experiències aplicables per part dels ens locals.

Dins d’aquestes vuit sessions es tractarà la biodiversitat urbana des d’un ampli ventall d’opcions i solucions possibles. Es parlarà d’una nova visió del verd urbà, d’actuacions en zones herbàcies i espais fluvials, dels elements necessaris per promoure la fauna o la necessitat d’educar i comunicar a la ciutadania sobre quina importància tenen els espais verds dins de les zones poblades.

A més, els assistents podran experimentar in situ els coneixements dels seminaris a través de visites de camp a diversos projectes municipals a Badalona, Sabadell, Mollet del Vallès, Barcelona, Viladecans i Cornellà de Llobregat.

Des de la Diputació de Barcelona es dona suport als ens locals de la demarcació en la millora del verd urbà amb eines de planificació, gestió i comparació i incorporació de criteris per una gestió sostenible del verd. Per la seva banda, l’Ajuntament de Barcelona promou l'impuls de la infraestructura verda urbana, la naturalització i una gestió més sostenible i amb més beneficis per a la comunitat i per a sectors concrets amb sensibilitat als productes químics, i des de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) s’aposta per una gestió basada en la conservació i el foment de la biodiversitat amb la implementació de solucions basades en la natura en la gestió dels parcs i platges metropolitanes.

Totes tres administracions són membres de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, la qual disposa d’una comissió dedicada a la promoció de la biodiversitat urbana formada per una trentena de municipis en la qual s’ha posat de manifest la necessitat de compartir coneixement i experiències en aquest àmbit.

Importància dels espais verds per la biodiversitat urbana

La gestió del verd a les ciutats i pobles és una pràctica que aporta beneficis remarcables, ja que  permeten una interacció molt propera i especial amb la natura i són un actiu bàsic a favor d’una vida urbana de qualitat.

El reconeixement i promoció de la biodiversitat en l’entorn urbà és sovint l'única oportunitat de contacte dels ciutadans amb la natura i aporta uns beneficis ambientals i socials que són bàsics per a la millora de la qualitat de vida i el benestar a les ciutats i pobles.

Potenciar els espais verds dins l’urbanisme també implica lluitar contra el canvi climàtic i alhora contrarestar l’anomenada "illa de calor". Aquestes zones verdes capturen els gasos d’efecte hivernacle i simultàniament proporcionen ombra i frescor, de tal manera que la temperatura a l’interior dels parcs pot baixar fins a 3ºC respecte el seu voltant més urbanitzat i edificat.

Els ajuntaments disposen de competències directes en el disseny i gestió del verd urbà, motiu pel qual cada cop més ens locals estan mostrant interès en incorporar aquests criteris en la seva gestió diària.

Més informació, programa i inscripcions

En aquest enllaç podeu consultar el programa detallat del cicle.

La inscripció es pot fer per al cicle complet o per a sessions específiques. Inscripcions obertes. Aforament limitat.

Inscripcions a la Secretaria tècnica de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat (tel. 93 402 22 22 - ext 37212 / xarxasost@diba.cat) o en aquest formulari.

Font de la informació: Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat

Categoria: Planificació i avaluació, Diputació de Barcelona, hàbitats, Informació tècnica, Recerca i seguiment, Hidrologia, Notícies d'arreu, Paisatge, Xarxa de Parcs Naturals, Diputació de Barcelona, Divulgació, Biodiversitat, Gestió del medi, Ponències, general,