Xarxa de Parcs Naturals | Montseny | Guilleries-Savassona | Montesquiu | Foix | Garraf | Olèrdola | Sant Llorenç-Obac | Diputació de Barcelona Per l'aposta respectuosa amb el medi ambient, la cultura i el retorn econòmic i social

Diversos espais naturals i empreses turístiques dels parcs reben el segell Biosphere Sustainable Lifestyle

08/07/2022

Més de 800 empreses turístiques de les comarques de Barcelona van rebre el 28 de juny a Barcelona el segell Biosphere Sustainable Lifestyle pel seu compromís amb la sostenibilitat. 201 són noves adhesions i 643 renoven el seu compromís un any més. Entre aquestes, hi ha el Parc del Garraf, el Parc d’Olèrdola i el Parc del Foix. Així mateix, també estan acreditats el Consorci de l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona i el castell de Montesquiu.

Entre els serveis i equipaments vinculats als espais naturals també hi ha el Conjunt Monumental del Castell d'Olèrdola-Museu d'Arqueologia de Catalunya, l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes, l’Ajuntament de Cubelles, l’Oficina de Turisme de Cubelles, l'Oficina de Turisme de Vilanova i la Geltrú - Ribes Roges, l’Àrea d’esplai de les Arenes, l’Espai Montseny i el Centre d'Informació de Sant Julià de Vilatorta i el de Folgueroles, ambdós l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona.

Han rebut també el distintiu empreses que formen part de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) d’aquests parcs: Quatre passes, serveis ambientals; el restaurant Cal Carter; Làctics Casanueva (Artelac); el Celler Vega de Ribes; Sències Can Girona; Saphira Drive; CIMA-Centre d'Interpretació del Medi Ambient; Emocions; Restaurant Can Vinyers 2017, Restaurant La Mola; Restaurant La Pastora; Tres Turons, història i patrimoni; Aprèn, Serveis Ambientals; Restaurant Fonda Montseny i l’Hotel Can Cuch, entre d’altres.

El projecte Biosphere, nascut el 2017 i impulsat per la Diputació de Barcelona amb l’Institut de Turisme Responsable (ITR) i la Cambra de Comerç de Barcelona, va incorporar l’any 2019 l’Ajuntament de Barcelona i el Consorci de Turisme de Barcelona. L’objectiu és reconèixer aquelles entitats que aposten per una gestió respectuosa amb el medi ambient, la cultura i el retorn social i econòmic de la ciutat i les comarques de Barcelona.

El Compromís basa la seva metodologia en el treball al voltant dels disset Objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides. Les empreses que obtenen la certificació Biosphere Sustainable Lifestyle poden sol·licitar el Safe Travels al Consorci Turisme de Barcelona. Aquest segell és el primer homologat a escala mundial i permet reconèixer a qualsevol país del món les empreses, entitats i destinacions que duguin a terme accions de prevenció i higiene contra la COVID-19, amb l’objectiu de generar espais segurs per als viatgers.

El Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Barcelona Biosphere respon tant a la voluntat de promoure un turisme més curós per part dels operadors turístics, com també als desitjos dels visitants de poder viatjar respectant al màxim l’entorn.

El desplegament d’aquestes mesures suposa un nou posicionament turístic, que incrementa la competitivitat de la Destinació Barcelona, formada per la ciutat de Barcelona i les dotze comarques de la província.

A banda dels lliuraments, durant l’acte la ciutat de Barcelona i les tres marques turístiques de la província, impulsades per la Diputació (Costa Barcelona, Paisatges Barcelona i Pirineus Barcelona) que conformen la Destinació Barcelona, van rebre la Certificació Platinum, convertint-se així en la primera destinació al món amb aquest distintiu.

Font de la informació: Gabinet de premsa de la Diputació de Barcelona

Categoria: Xarxa de Parcs Naturals, Montseny, Guilleries-Savassona, Montesquiu, Foix, Garraf, Olèrdola, Sant Llorenç-Obac, Diputació de Barcelona, Parc a taula, Diputació de Barcelona, ODS,