Guilleries-Savassona | Montesquiu | Xarxa de Parcs Naturals Es farà control de flora exòtica invasora, manteniment d’itineraris i activitats de sensibilització
El Consorci del Ter i la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona col·laboren en l’ordenació i gestió del riu Ter i la seva conca a la comarca d'Osona
Zona de nidificació de cigonyes des del camí Vora Ter, a les Masies de Voltregà. Autor: XPN
El riu Ter al seu pas per Montesquiu. Autor: Consorci del Ter
17/04/2024
El Consorci del Ter i la Diputació de Barcelona han firmat un conveni de col·laboració per a l’ordenació i la gestió del riu Ter i la seva conca fluvial a la Xarxa de Parcs Naturals, dins la comarca d’Osona, que inclou millora i conservació d’hàbitats i espècies fluvials, control d’espècies invasores de flora i fauna, millora de la connectivitat fluvial i de valorització del patrimoni cultural fluvial, així com activitats de divulgació i sensibilització i de dinamització sostenible del territori a través de la Ruta del Ter.
El conveni és per aquest 2024, es podrà perllongar fins a quatre anys addicionals com a màxim i compta amb una dotació econòmica de 20.000 euros per part de la Diputació de Barcelona. En l’àmbit del conveni es troben el Parc del Castell de Montesquiu i l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona.
Aquest any, fruit d’aquest acord, es preveu l’elaboració i redacció d’una diagnosi preliminar de l’espai fluvial des de la resclosa de Gallifa, a les Masies de Voltregà, fins a la resclosa del Dolcet, a Manlleu, per part dels serveis tècnics del Consorci del Ter.
També és previst fer actuacions de control de flora exòtica invasora i de millora i manteniment de la senyalització de la Ruta del Ter i de les dels afluents al seu pas per Osona.
Així mateix, és previst organitzar quatre activitats de sensibilització i educació ambiental en coordinació amb el Parc del Castell de Montesquiu i l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona, i es portarà a terme una campanya als centres educatius amb la cessió de diferents materials i xerrades.
compartir
Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals
Categoria: Guilleries-Savassona, Montesquiu, Xarxa de Parcs Naturals, Biodiversitat, flora, Educació ambiental, Gestió del medi, ODS,
Aquest portal web únicament utilitza galetes pròpies amb finalitat tècnica, no recapta ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu coneixement. No obstant això, conté enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a la de la Diputació de Barcelona que vostè podrà decidir si accepta o no quan accedeixi a ells. Consulteu la nostra política de privacitat