Sant Llorenç-Obac | Collserola | Xarxa de Parcs Naturals Se celebra l'11 de desembre

El maratonià Constantí Sotelo i el jugador del Barça Xavier Hernández apadrinen el Dia Internacional de les Muntanyes

04/11/2014

El Dia Internacional de les Muntanyes 2014 (DIM) té enguany dos padrins d'excepció. Es tracta del maratonià, pedagog musical i mestre Constantí Sotelo, que s'entrena al Parc Natural de la Serra de Collserola, i del jugador de futbol del FC Barcelona Xavier Hernández, apassionat del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. Els dos protagonitzen sengles vídeos promocionals animant a participar a les activitats d'aquest any.

La programació del DIM  es va presentar a Dénia el 24 d'octubre, amb la presència de Reca Vidiella, coordinador de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona. Hi van participar l'alcaldessa d'aquesta localitat valenciana, Ana Kringe; el director del Departament Forestal de la FAO, Eduardo Rojas-Briales, que va intervenir des de Roma per videoconferència; Vicente Chelet, regidor de la Agenda 21 Local de Dénia; Juan Ors, subdirector general del Medi Natural de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient. També hi havia altres institucions com la Diputació d'Alacant i l'Ajuntament d'Alaquàs.

Enguany, sota el nom de We Love Mountains,  s'organitzen un seguit d'activitats amb el propòsit d'implicar a molts i diferents sectors de la societat en aquesta celebració. Així, hi haurà un concurs a la xarxa social de fotografia Instagram, un Mercat de productes enogastronòmics de muntanya (Parc a taula) a Mura el 7 de desembre i un Menú de les Muntanyes en col·laboració amb restaurants Parc  a taula i Cuina Catalana, amb un concurs de fotografia ‘un plat, un paisatge'.

També s'organitzen diverses excursions en col·laboració amb la FEEC, així com activitats espeleològiques amb la FCE, activitats pedagògiques en els equipaments d'educació ambiental de la Xarxa de parcs i fins i tot, l'organització d'una gran expedició excursionista al bell mig de l'Illa de Sardenya, que promouen institucions i entitats agermanades, com el Parc de Porto Conte i Obra Cultural.

Categoria: Sant Llorenç-Obac, Collserola, Xarxa de Parcs Naturals, general,

Tags: dim,