Foix El 21 i 22 d'octubre a Santa Margarida i els Monjos

El Parc del Foix col·labora amb el I Congrés de Transhumància i Camins Ramaders de Catalunya

26/09/2016

Ja us podeu inscriure al I Congrés de Transhumància i Camins Ramaders de Catalunya que es desenvoluparà els propers 7 d'octubre a Lleida, 21 i 22 d'octubre a Santa Margarida i els Monjos (amb la col·laboració del Parc del Foix) i 28 i 29 d'octubre a Tremp.

Les transformacions socials i econòmiques de la societat catalana al llarg del segle XX i, en particular, del món rural han comportat una davallada significativa de la ramaderia extensiva i la transhumància, el despoblament de moltes de les zones ramaderes de muntanya i la reducció de la transhumància i de l'ús dels camins ramaders. El I Congrés de Transhumància i Camins Ramaders de Catalunya vol ser la plataforma a partir de la qual es posi en valor la transhumància i la xarxa de camins ramaders de Catalunya i es generi coneixement, es difongui i es contribueixi a salvaguardar aquest patrimoni.

La fita del congrés és generar línies de treball consensuades entre tots els sectors, des del camp de la recerca científica i acadèmica fins als usuaris que practiquen aquesta activitat, els  promotors de nous usos de les infraestructures i la població en general.

El congrés s'estructura en els àmbits temàtics següents:

· 7 d'octubre. Lleida

Eix 1. Els camins ramaders.

La infraestructura de les xarxes transhumants, els equipaments associats, el marc legal, la gestió i la planificació de les actuacions de manteniment i millora.

· 21 i 22 d'octubre. Santa Margarida i els Monjos. Molí del Foix.

Eix 2. Usos complementaris.

Aprofitament turístic. Recuperació i valorització d'un patrimoni cultural i natural.

· 28 i 29 d'octubre. Tremp

Eix 3. Activitat i usos transhumants.

L'activitat ramadera transhumant a Catalunya, situació i propostes de millora. El futur de la ramaderia extensiva. La PAC.

Durant tot el congrés s'oferiran ponències, taules de treball i experiències i visites organitzades al voltant dels diferents eixos temàtics. Consulteu el programa complet a l'enllaç següent.

Formulari d'inscripció al congrés.

El I Congrés de Transhumància i Camins Ramaders de Catalunya està organitzat per la Fundació del Món Rural i l'Institut per al Desenvolupament i Promoció de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA) i compta amb la col·laboració de la Universitat de Lleida, l'Ajuntament de Tremps, l'Ajuntament de Santa Margarida i el Monjos, el Parc del Foix i l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC).

Categoria: fauna, Ponències, Foix, Divulgació, Notícies d'arreu, mamífers, vertebrats, Biodiversitat, general,