Garraf Com a parc del projecte Life Stonewallsforlife

El Parc del Garraf participa en un congrés sobre la gestió i la conservació del sòl per a la mitigació i adaptació al canvi climàtic

16/04/2024

En el marc del projecte Life Stonewallsforllfe en què participa el Parc del Garraf, un equip de tècnics del parc va participar al Life Platform Meeting on Soils celebrat a Pamplona els dies 10 i 11 d'abril juntament amb dos membres de l'equip del Parco Nazionale delle Cinque Terre italià, que lidera l’Stonewallsforlife.

En aquesta trobada de caràcter tècnic es va treballar diferents aspectes de la futura llei Europea de la gestió del sòl i es van donar a conèixer els projectes Life que es desenvolupen actualment relacionats amb la gestió i la conservació del sòl en els camps de la mitigació i l'adaptació al canvi climàtic, el segrest de carboni, l'agricultura i la restauració de sòls degradats i contaminats.

El sòl és la base que suporta i nodreix la major part dels ecosistemes terrestres i de la seva bona salut en depèn en gran part la bona sostenibilitat dels essers vius que hi habiten. Uns sòls ben desenvolupats i amb bona estructura son a la vegada molt bons reservoris de CO2.

A la Unió Europea entre el 60 i el 70% del sòl no té bones condicions de salut, i la despesa relacionada amb la degradació dels sòls arriba anyalment als 50 bilions d’euros. És imprescindible posar remei als problemes de desertificació, erosió, eutrofització i contaminació dels sòls a tot Europa i al món, i els projectes finançats per aquesta línia de treball dels projectes Life desenvolupen solucions a nivell local i extrapolables a altres situacions similars per tal d’ajudar a resoldre aquest problema.

Categoria: Gestió del medi, Garraf, Biodiversitat, ODS,