Garraf Fa valdre el patrimoni geològic i arquitectònic del municipi de Begues

El Parc del Garraf col·labora amb 'El Ferret. Itinerari del carst'

21/10/2018

El diumenge 14 d’octubre es va presentar el nou 'El Ferret. Itinerari del carst', al municipi de Begues. La inauguració va comptar amb l’assistència de representants de les institucions que han col·laborat en el finançament de l’itinerari i de les entitats comarcals i locals de Begues, Vallirana i Gavà, vinculades al territori.

L’itinerari -d’aproximadament 5 quilòmetres i que es troba fora dels límits del Parc del Garraf- té 12 parades i transcorre per elements de gran valor geològic i arqueològic com la cova de Can Sadurní, el dolmen d’Ardenya al costat d’una collada de divisió de termes, un pòlie, diversos avencs, tres dolines, un rascler, una mina de sal de llop, un forn de calç, una cabana de pedra seca i un camí medieval.

L’itinerari rep el nom d'"El Ferret" en homenatge a Francesc Ferret, beguetà nascut l’any 1853 que va acompanyar les primeres exploracions espeleològiques i va ser clau en el primer descens a l’avenc de la Ferla i del Bruc, fet que el situa com a pioner en la història de l’espeleologia catalana.

L’Oficina Tècnica de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona hi ha col·laborat atorgant una subvenció a l’equip del CIPAG (Col·lectiu per a la Investigació de la Prehistòria i l'Arqueologia del Garraf-Ordal) per contribuir amb la dinamització d’aquesta ruta, que s’oferirà al públic en format de visita guiada el segon diumenge de cada mes.

Font de la informació: CIPAG (Col·lectiu per a la Investigació de la Prehistòria i l'Arqueologia del Garraf-Ordal)

Categoria: Garraf, Educació ambiental, general,