Garraf Una iniciativa liderada per l'Associació per la Pedra Seca del Garraf

Es reconstrueix una barraca de pedra seca que es trobava molt malmesa a Olivella, al Parc del Garraf

04/04/2023

L'Associació per la Pedra Seca del Garraf va liderar la reconstrucció d'una cabana de pedra seca a Olivella, en l'àmbit del Parc del Garraf, que es trobava malmesa. En l'actuació, hi van col·laborar el Grup Quercus de Gavà, els Muntanyers d'Eramprunyà, el Grup de Pedra Seca de Sant Climent de Llobregat, l’Ajuntament d’Olivella i el Parc del Garraf.

La construcció està situada al clot d'en Feliu, a la falda del Puig Molí, concretament, entre Can Montaner i Mas Vendrell, passat el camí del pou Tancat. Està catalogada a la base de dades Wikipedra amb el codi W9441.

L'Associació per la Pedra Seca del Garraf té l'objectiu principal de conservar aquest patrimoni material, donar importància al conjunt de vestigis relacionats amb la utilització de l'aigua com són les cisternes, canals, forns, etc., juntament amb l'estudi del castell i del seu entorn.

La reconstrucció de la barraca, que es va fer el divendres 24 de febrer, va comptar amb la col·laboració del Grup Quercus de Gavà, els Muntanyers d'Eramprunyà, el Grup de Pedra Seca de Sant Climent de Llobregat, l’Ajuntament d’Olivella i el Parc del Garraf de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

Es poden veure més imatges en aquest enllaç.

Font de la informació: Associació per la Pedra Seca del Garraf

Categoria: Garraf, ODS,