Garraf El 21 i 22 d'octubre

Més de 150 voluntaris realitzen activitats de restauració i conservació al Parc del Garraf

25/10/2016

En total, tres grups de voluntaris corporatius s'han desplaçat al Parc del Garraf i han desenvolupat accions diverses guiats per empreses ambientals del territori.

El divendres 21 d'octubre, Fundació Telefònica celebrava el seu dia internacional del voluntariat durant el qual més de 15.000 voluntaris de tot el món realitzaven accions als seus països. En el cas de Catalunya, setanta treballadors es van desplaçar al Parc del Garraf i, guiats per Fundesplai, van realitzar activitats vàries com treballs de recuperació a la vinya experimental de Can Grau (retirada de males herbes i marcatge de nou dels escossells) i manteniment dels murs de pedra seca de la Pleta de Can Grau (neteja de la vegetació de la zona del mur perquè quedi la pedra a la vista).

Els voluntaris van poder gaudir de l'itinerari sensorial durant el qual se'ls va explicar els valors naturals del Garraf i també van poder presenciar l'alliberament d'una fagina rescatada al Parc pocs dies abans.

El mateix divendres, setze treballadors d'Allianz Seguros van fer dues activitats de conservació guiades per Acciónatura. La primera consistia a fer una plantació de vint arbres (roures i alzines) a la zona de Vallgrassa. També es va fer el manteniment de plantacions anteriors. A continuació, van realitzar un taller d'anellament d'ocells en què van conèixer les aus que viuen al Parc i aquelles que estan realitzant ara les migracions habituals de la tardor.

Per últim, el dissabte 22 d'octubre més de setanta voluntaris de l'empresa BBVA es van desplaçar fins al municipi d'Olesa de Bonesvalls on van realitzar la neteja i desbrossada del camí ral d'Olesa, que serà part del futur sender de la Ruta dels Castells GR-152. També van poder visitar el Centre de documentació i activitats espeleològiques del municipi i, per acabar, van fer una visita guiada a l'antic Hospital d'Olesa. Aquestes accions de voluntariat van comptar amb la col·laboració del personal del Parc del Garraf juntament amb el Centre d'Estudis Beguetans.

Categoria: Educació ambiental, Educació ambiental, Garraf, general,