Diputació de Barcelona | Foix Juntament amb 27 empreses i institucions més de l'Alt Penedès

El Parc del Foix rep el distintiu de turisme de Qualitat

26/06/2017

La regidora de Promoció Turística de l'Ajuntament de Vilafranca, M. Dolors Rius, i el president del Consorci de Promoció Turística de l'Alt Penedès, Sergi Vallès, van lliurar el dijous 22 de juny distintius del Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinació (SICTED) a vint-i-vuit empreses i institucions de la comarca de l’Alt Penedès, entre elles al Parc del Foix.

El SICTED és un segell de qualitat turística de caràcter estatal que es ve implementant des de l'any 2008. Aquest sistema treballa la qualitat de la destinació turística, a través dels establiments i empreses adherits.

L’objectiu del SICTED és aconseguir que els diferents elements o agents que integren l’oferta d’una destinació turística gaudeixin d’una qualitat elevada i homogènia. La idea principal d’aquest sistema és la conceptualització del turisme com un tot, fent arribar la cultura de la qualitat en una destinació de forma global a tots els subsectors, tant als estrictament turístics (transport, allotjament, restauració i oferta complementària, etc.) com a la resta de serveis a l’abast del visitant (comerç, transport local, equipaments públics i privats...).

El Compromís de Qualitat Turística ofereix a les empreses formació i assessorament per començar a treballar la millora contínua en la seva gestió i processos, i per tant, la seva competitivitat i qualitat de servei vers els clients.

Turisme de la Diputació de Barcelona, juntament amb la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona, són els ens responsables de la coordinació i el finançament que comporta la implantació a la província del SICTED, que està promogut per Turespaña i per la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP).

En el seu parlament la regidora Rius ha afirmat que "treballar per la qualitat vol dir que hi ha una voluntat de fer les coses ben fetes. Cal buscar l'excel·lència". Rius ha explicat que l'Ajuntament està començant a treballar per obtenir una nova certificació, el Biosphere, de turisme sostenible a nivell europeu. "El turisme francès ja ho valora molt a l’hora d'escollir una destinació. Encoratjo les empreses del territori a adherir-s'hi", ha dit Rius.

Font de la informació: XPN i Ajuntament de Vilafranca

Categoria: Diputació de Barcelona, Foix, Diputació de Barcelona, general,