Guilleries-Savassona Es van plantar àlbers, salzes i freixes

9a festa 'Viu l'arbre' amb alumnes de l'escola Mossèn Cinto, de Folgueroles

24/03/2019

Durant la 9a edició de la festa 'Viu l'arbre', els alumnes de 6è de primària de l'escola Mossèn Cinto, de Folgueroles, van plantar a l'emblemàtica àrea d'esplai de la font Trobada exemplars d'àlbers, salzes i freixes, espècies d'arbres característics dels ambients humits de l'espai natural. Per a realitzar aquesta activitat, els infants van comptar amb la col·laboració de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona, l'Ajuntament de Folgueroles, la Fundació Jacint Verdaguer i el Casal d'avis de Folgueroles.

El dimecres 20 de març es va celebrar la 9a edició de la festa “Viu l’arbre” i el grup d’infants de 6è de primària del CEIP Mossèn Cinto, de Folgueroles, van plantar àlbers, salzes i freixes a l'entorn de la font Trobada. Aquesta magnífica iniciativa d’educació ambiental millora la qualitat paisatgística i mediambiental de l’entorn i ofereix espais d'ombra en un punt molt conegut i utilitzat pels usuaris i visitants de l'Espai Natural.

Durant l’activitat, els nens i nenes de Folgueroles, ben equipats, van escoltar amb molta atenció les instruccions per fer la plantada correctament. Amb l'ajuda dels avis de Folgueroles, del personal de la brigada municipal i dels guardes de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona, van col·laborar amb tasques com aportar terra vegetal i plantar i regar els arbres. També van conèixer i aprendre a diferenciar les espècies d'arbres que es van plantar.

Cal destacar l'emotiva lectura de diverses proses inèdites de Jacint Verdaguer, interpretades pels alumnes de l'escola abans de les intervencions protocol·làries de l’acte.

Categoria: Educació ambiental, Educació ambiental, flora, hàbitats, Educació ambiental, Paisatge, Guilleries-Savassona, Biodiversitat, Gestió del medi, general,