Guilleries-Savassona A la signatura de Verdaguer, obra de 'land art' de Perejaume

Actuacions de millora a l'Àrea d’Esplai de la Font Trobada, a Folgueroles

09/02/2018

L’Àrea d’Esplai de la Font Trobada és un espai emblemàtic del municipi de Folgueroles, àmpliament conegut i utilitzat per al lleure i l’esbarjo. En aquest indret, l’artista Perejaume va realitzar una intervenció paisatgística que consistia a dibuixar la signatura del poeta Jacint Verdaguer, tot seguint el curs de l’aigua del torrent de Folgueroles. Ara ha estat necessària una intervenció per mantenir l’obra original.

Aquest espai forma part d’una finca propietat del Consorci de l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona des de l’any 2001. Des del Consorci s'hi realitzen les tasques de manteniment i millora.

Amb el pas del temps, els elements característics del curs de l’aigua que dibuixa la signatura s’havien anat omplint de sediments que calia extreure per tal d’assegurar l’obra artística de Perejaume. També era necessari realitzar els treballs d’extracció de fangs i sediments acumulats a la presa existent, que havia anat perdent la seva funcionalitat.

D’acord amb aquestes necessitats, es van planificar unes actuacions per a realitzar la neteja de la presa i del reg, amb mitjans manuals i mecànics, i incloent el reperfilat dels talussos del rec per a recuperar la forma inicial del dibuix original.

Les actuacions, realitzades per l’empresa Excavacions Carrera, es van fer durant el darrer trimestre del 2017. Paral·lelament, en col·laboració amb l’Ajuntament de Folgueroles i per garantir que sempre disposi d’aigua, es va fer un treball complementari per connectar la font Trobada a la xarxa d’aigües.

Categoria: Guilleries-Savassona, general,