Guilleries-Savassona Es realitzaran obres entre el 6 i el 31 de juliol

Un Pla d'actuacions ordenarà l'ús públic i vetllarà per la conservació i millora dels entorns de Sant Feliuet de Savassona

02/07/2020

El Consorci de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona, l'Ajuntament de Tavèrnoles i la propietat de Sant Feliuet de Savassona han acordat l'execució d'un Pla d'actuacions per a l'ordenació de l'ús públic i la millora dels entorns de Sant Feliuet de Savassona, una de les zones més visitades de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona, amb l'objectiu general d'ordenar l'espai i l'aparcament, millorar els accessos i regular les activitats permeses. Les obres, que començaran el 6 de juliol i s'allargaran fins al 31 de juliol, podran comportar limitacions i regulacions a l'aparcament i als accessos.

El dilluns 29 de juny es va signar, a l'Ajuntament de Tavèrnoles, el conveni de col·laboració entre el Consorci de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona, l'Ajuntament de Tavèrnoles i la propietat de Sant Feliuet, el tret de sortida per començar a executar diverses accions durant el mes de juliol. Les actuacions, que començaran el dilluns 6 i acabaran el divendres 31 de juliol, comportaran limitacions i regulacions a l'aparcament i als accessos.

Per la seva singularitat i per la seva situació geogràfica, l'àrea de Sant Feliuet de Savassona, localitzada al municipi de Tavèrnoles, concentra actualment un elevat nombre de visitants durant la majoria dels caps de setmana i fins a 24.000 persones hi passen en un any. Això ha provocat, en els darrers temps, l'aparició de problemes associats a la massificació i un deteriorament progressiu de l’entorn.

En aquest paratges es donen diferents casuístiques que justifiquen la necessitat urgent de realitzar accions que resolguin aquesta problemàtica. En primer lloc, l'entorn és un element natural d'alt interès que cal protegir; en segon lloc, al pla de Sant Feliuet de Savassona es poden trobar diferents elements patrimonials classificats com a Béns Culturals d'Interès Local (BCIL) i Béns Culturals d'Interès Nacional (BCIN) i, finalment, l'ús públic espontani que s'hi ha generat afecta terrenys que són de propietat privada i explotacions agrícoles i ramaderes.

Davant d’aquesta problemàtica, durant el 2019 es va redactar un Pla d’actuacions per a l’ordenació de l’ús públic i la conservació de l’espai de Sant Feliuet de Savassona, amb els objectius principals de millorar i regular la zona d’aparcament, ordenar i regular els diferents usos que s’hi practiquen, millorar la senyalització i els accessos a peu i amb BTT des de Tavèrnoles i informar de la necessitat de conservar la propietat privada i respectar les activitats que s'hi desenvolupen.

Categoria: Guilleries-Savassona, general,