Guilleries-Savassona El Compromís Biosphere basa la seva metodologia en el treball al voltant dels disset Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
El Consorci de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona rep el distintiu del Compromís per la sostenibilitat Biosphere a la IX Nit del Turisme d'Osona
Entrega dels certificats Biosphere. Autor: IX Nit del Turisme d'Osona
08/12/2021
En el marc de la IX Nit del Turisme d’Osona, feta al teatre de Manlleu, el Consorci de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona va rebre la certificació Biosphere, per la seva promoció del turisme sostenible i responsable amb accions com la posada en marxa del programa de Passejades guiades i el sistema d'informació, divulgació i sensibilització associat a la prova pilot per a la regulació d'accessos a la vall de Sau. També van rebre aquesta acreditació els centres d'informació de Folgueroles, Sant Julià de Vilatorta, Tavèrnoles i Vilanova de Sau.
El distintiu de Compromís per la sostenibilitat Biosphere, que es basa la seva metodologia al voltant dels disset Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides, es renova anualment i reconeix l’aposta dels serveis, empreses o destinacions turístiques, siguin publiques o privades, per una gestió responsable i pel seu foment d’un model de negoci més sostenible.
Els atorguen la Diputació de Barcelona, la Cambra de Comerç de Barcelona i l’Institut de Turisme Responsable, institucions que impulsen una metodologia per garantir la qualitat i sostenibilitat dels serveis turístics.
Accions de millora per un turisme sostenible i de qualitat
Algunes de les mesures desenvolupades al 2021 pel Consorci de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona per tal que els seus equipaments i accions siguin el màxim de sostenibles ambientalment i es garanteixi una gestió i atenció turística respectuosa des del punt de vista mediambiental, sociocultural i econòmica, sostenible i de qualitat va ser el sistema d'informació, divulgació i sensibilització associat a la prova pilot de regulació d'accessos a la vall de Sau, així com la posada en marxa de la 1a edició del programa de Passejades guiades dins l'àmbit de l'Espai Natural.
compartir
Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals
Categoria: Educació ambiental, Guilleries-Savassona, Educació ambiental, Diputació de Barcelona, ODS,
Aquest portal web únicament utilitza galetes pròpies amb finalitat tècnica, no recapta ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu coneixement. No obstant això, conté enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a la de la Diputació de Barcelona que vostè podrà decidir si accepta o no quan accedeixi a ells. Consulteu la nostra política de privacitat