Guilleries-Savassona Danys a moltes vies d'accés, àrees de lleure i itineraris

Els efectes del temporal Gloria a l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona

27/01/2020

El darrer temporal de vent i pluja ha afectat greument moltes zones de l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona i, actualment, la circulació pels camins i pels itineraris senyalitzats és molt complicada.

Aquests dies, els serveis tècnics de l’Espai Natural estan fent la valoració de tots els danys registrats durant els tres dies de temporal, durant els quals es van registrar entre 250 i 300 litres/m2 de precipitació. En total, s’han anotat més de cent incidències repartides pels municipis de Folgueroles, Sant Julià de Vilatorta, Sant Sadurní d’Osormort, Tavèrnoles i Vilanova de Sau.

Dues de les incidències més importants s’han registrat a la N-141d de Folgueroles a Vilanova de Sau, amb un pas tallat i on s’ha marcat un desviament per al trànsit, i a la carretera que uneix la presa del pantà de Sau amb el Club Nàutic i l’Àrea d’esplai, tallada al trànsit per una forta esllavissada.

A part d’aquestes afectacions, també hi ha vint-i-dos punts de camins forestals que romanen tallats al trànsit per esllavissades i arbres caiguts, i l’accés és complicat o intransitable a moltes àrees forestals (accés al mapa dels accessos tallats).

Afectacions a l'Àrea d'esplai de la font Trobada i als itineraris senyalitzats

L’Àrea d’esplai de la font Trobada, a Folgueroles, també ha patit efectes importants pel temporal Gloria i a dia d’avui està inundada i plena de sediments. Aquí, el curs del torrent de Folgueroles que dibuixa la signatura de Verdaguer a partir d’una proposta artística creada per Perejaume amb motiu del centenari de la mort del poeta pràcticament ha desaparegut.

També hi ha restriccions als itineraris senyalitzats de l’Espai Natural que es troben afectats per les pluges i amb l’estat del ferm molt feble i presència d’arbres caiguts, per la qual cosa es recomana prudència en els desplaçaments a peu. Durant els propers dies es realitzarà la revisió detallada dels itineraris per poder informar sobre el seu estat.

Trobareu més informació a la pàgina web d’avisos i alertes de l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona. També podeu seguir-nos a les xarxes socials de l’espai natural (Facebook i Instagram).

Categoria: general, Guilleries-Savassona,