Guilleries-Savassona L'objectiu és que tots els punts de recolliida de l'Espai Natural quedin tancats amb fusta

Es tanquen amb fusta els punts de contenidors de residus de Vilanova de Sau

06/09/2019

El Consorci de l’Espai Natural ha enllestit la instal·lació de tancaments de fusta als voltants de sis punts de recollida de residus del municipi de Vilanova de Sau. Les àrees sobre les quals s’ha actuat es troben ubicades a l’Àrea d’esplai dels Vernets de Ca la Marta, a Can Morilla, a la presa del pantà de Sau, a La Riba, al Club Nàutic Vic-Sau i a l’Àrea d’esplai del pantà de Sau.

Els tancaments s’han realitzat amb fusta tractada de pi i fusta de castanyer de les Guilleries i el Montseny, per tal de treballar amb productes locals de km 0 i potenciar l’ús de la fusta com a recurs natural de qualitat.

Les actuacions milloren l’aspecte dels punts de recollida de residus, redueixen l’impacte visual dels contenidors i faciliten la futura neteja d’aquestes àrees pel fet d’instal·lar-se sobre una solera de formigó i no directament a terra com estaven fins ara. Els contenidors de recollida de residus són una servitud necessària i el Consorci intenta que afectin el menys possible la zona on s’instal·len.

Aquestes actuacions, que han estat executades per l’empresa Disseny Barraca i pels guardes de l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona, han tingut un cost total de 14.000 euros.

A partir de l’any vinent, començarà a estudiar-se la possibilitat de continuar aquestes actuacions al municipi de Sant Sadurní d’Osormort, amb l’objectiu final que progressivament tots els punts de recollida situats a l’Espai Natural es tanquin amb fusta.

Categoria: Guilleries-Savassona, general,