Guilleries-Savassona Amb una exposició sobre l’Espai Natural i un taller sobre papallones

L'Espai Natural de les Guilleries-Savassona participa en la 31a Fira d'Herbes Remeieres de Vilanova de Sau

14/06/2023

L’Espai Natural de les Guilleries-Savassona va participar amb l’exposició sobre l’Espai Natural i un taller infantil 'Les papallones com a pol·linitzadors' a la 31a Fira d’Herbes Remeieres de Vilanova de Sau, que va tenir lloc el 4 de juny.

Des de el 1992, el primer diumenge de juny al municipi de Vilanova de Sau se celebra la Fira d'Herbes Remeieres. Aquesta Fira acull parades de productes relacionats amb les herbes, remeis casolans i productes artesans i de l’entorn i ofereix un programa d’activitats paral·leles com són la ruta botànica, exposicions, conferències, tallers, concurs de rams de flors boscanes, demostracions de cuina, entre d’altres.

L'exposició que es va poder veure a Vilanova de Sau explica l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona amb elements interactius senzills i efectius. De la mà del personatge de la fadrineta de Sau, la mostra apropa als visitants els elements del paisatge, la geologia, la vegetació, la flora i la cultura més destacables dels municipis del parc. També pretén sensibilitzar la població local i els seus visitants de la importància de conservar els ecosistemes i promou les activitats respectuoses amb el medi.

El taller de papallones que es va fer va voler explicar quins trets de les plantes atrauen a les papallones i com les hem de plantar i distribuir al jardí de casa per afavorir la seva presència. Per altra banda, els infants també van poder pintar papallones que estan presents a l’Espai Natural i/o inventar noves papallones, amb colors ben diferents, que els agradaria que existissin.

Categoria: Educació ambiental, Guilleries-Savassona, Educació ambiental, ODS,