Guilleries-Savassona Les activitats centrals continuen amb el recital Poesia als parcs i 'La capsa dels sentits'

La Matinal Viu el parc de les Guilleries-Savassona aplega unes 280 persones en una jornada festiva que recupera el rocòdrom i la tirolina

05/10/2022

El diumenge 2 d'octubre, l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona va celebrar la Matinal Viu el parc a l'Àrea d'esplai de la font Trobada a Folgueroles. A més a més del rocòdrom i la tirolina, unes 280 persones van gaudir durant la jornada del farcell de jocs de Fefe i Cia., d'un taller amb la Fundació Jacint Verdaguer i de l'espectacle final 'El vell i l'ocell', de Lídia Clua.

La Matinal Viu el parc s'havia programat en principi per al 25 de setembre, però la previsió del temps era de pluja i es va decidir ajornar-la. El diumenge 2 d’octubre va fer un matí fantàstic de tardor amb sol i temperatura agradable, i unes 280 persones, prèvia inscripció, van participar d'un matí ple d'activitats.

En arribar a l'emblemàtic espai de la font Trobada, el primer que els nombrosos assistents es van trobar va ser l'esperat rocòdrom amb tirolina. Aquesta és una activitat que tradicionalment s'havia fet sempre a la Matinal, i que en temps de pandèmia es va deixar de fer. Com sempre, va tenir molt bona acollida per part del públic.

Durant tot el matí, van ser-hi el Farcell de jocs d'en Fefe i Cia. amb un munt de jocs tradicionals que conviden a petits i grans a jugar i gaudir d'una estona en família. La Fundació Jacint Verdaguer va oferir un taller de llibrets estampa. Escollint un poema curt de Jacint Verdaguer vinculat a la natura d'entre el recull que hi havia, els nens i nenes van estampar amb tampons originals i pintura la imatge, o paraula, o símbol, que millor acompanyava aquest escrit. Així, a partir de paraules i imatges es van crear llibrets de cartó en forma d'acordió que eren veritables obres d'art.

Tant els jocs com els tallers van estar actius de les 10.30 a les 12.30 h. A les 12.30 h, com a cloenda d'aquest matí festiu, la narradora Lídia Clua va oferir el seu espectacle ple de recursos visuals i sonors "El vell i l'ocell".

Més activitats fins al novembre

Les activitats centrals del programa Viu el parc a l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona continuen el dissabte 8 d’octubre amb el recital poeticomusical Plouen poemes!, a Tavèrnoles, un espectacle familiar i especialment pensat per als infants amb Vanesa Amat, M. Carme Bernal i Isabel Muntañá, que forma part també del cicle Poesia als parcs (inscripcions aquí).

El dissabte 19 de novembre al Pavelló Municipal d’Esports de Sant Julià de Vilatorta, emmarcada en la Setmana de la Ciència del municipi, s'ha programat "La capsa dels sentits", un espai per descobrir i redescobrir la natura amb propostes que activen els sentits i estimulen una mirada reflexiva.

I, a més dels actes centrals, també hi haurà fins al mes de novembre, tot d'activitats als municipis com sessions de contes per a infants, una jornada d'anellament o la fira Remença.

Tota la informació es pot consultar a la web Viu el parc - Espai Natural de les Guilleries-Savassona.

Font de la informació: Fusic

Categoria: Educació ambiental, Guilleries-Savassona, Poesia als parcs, Educació ambiental, Viu el parc, Educació ambiental, Poesia als Parcs,