Guilleries-Savassona També es poden fer consultes històriques de la informació recollida

Meteoguilleries instal·la una setena càmera web en l'àmbit de l'Espai Natural per consultar dades meteorològiques en temps real

$urlFileEntry

Càmera web instal·lada a Sant Llorenç del Munt
(Sant Julià de Vilatorta). Autor: Meteoguilleries

07/12/2020

Amb la posada en funcionament d’una nova càmera web al monestir de Sant Llorenç del Munt, al municipi de Sant Julià de Vilatorta, ja són set les webcam disponibles per a consultar dades meteorològiques en temps real i fer consultes històriques de les dades recollides dins l’àmbit de l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona. El projecte Meteoguilleries va començar a l’Espai Natural l'any 2015 i en una primera fase es van instal·lar sis estacions meteorològiques situades dins l'Espai Natural o bé en zones properes, concretament a Sant Julià de Vilatorta, Folgueroles, Tavèrnoles, Vilanova de Sau, Sant Sadurní d'Osormort i Vilalleons.

Aquest projecte meteorològic s’ha completat des de l'any 2015 amb la instal·lació de diverses càmeres web en el territori que permeten visualitzar en temps real la imatge de l’espai on estan ubicades i conèixer les dades meteorològiques bàsiques del moment de la consulta.

Actualment, en l’àmbit de l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona es disposa de set càmeres web a Can Mateu (Vilanova de Sau), mirador de Tavèrnoles, nuclis urbans de Tavèrnoles, Folgueroles i Sant Julià de Vilatorta, Vilalleons i, ara, al monestir de Sant Llorenç del Munt (Sant Julià de Vilatorta).

Les estacions permeten consultar diverses variables meteorològiques en temps real així com fer consultes històriques de les dades recollides. L’eina de consulta de dades pot ser de gran utilitat per a la població en general, les escoles i centres acadèmics, els estudiosos naturalistes i les administracions locals. Meteovilatorta gestiona la part tècnica, el muntatge i el manteniment posterior, mentre que el responsable directe de l’estudi i gestió de les dades i de la seva difusió és l’equip de Meteoguilleries.

El projecte neix de la col·laboració entre els ajuntaments de Folgueroles, Sant Julià de Vilatorta, Sant Sadurní d’Osormort, Tavèrnoles i Vilanova de Sau, l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona i Meteovilatorta.

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Hidrologia, Meteorologia, Atmosfera, Recerca i seguiment, Gestió del medi, Guilleries-Savassona, Biodiversitat, ODS, Vídeos,