Guilleries-Savassona Es presenta el projecte Life eCOadapt50

Pep de la Mora, alcalde de Tavèrnoles, escollit president del Consorci de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona

28/11/2023

El Consorci de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona té nou president des del passat 25 d’octubre, en el qual es va escollir Pep de la Mora, alcalde de Tavèrnoles, pels propers dos anys. Agafa el relleu a l’alcalde de Sant Sadurní d’Osormort, Enric Riera.

L’assemblea del Consorci està integrada pels representants dels diferents municipis que en formen part: Folgueroles, Sant Julià de Vilatorta, Sant Sadurní d’Osormort, Tavèrnoles i Vilanova de Sau. A la trobada es va fer la presentació del nou diputat d’Espais Naturals i Infraestructura Verda de la Diputació de Barcelona, Xesco Gomar, i es va aprovar el pressupost per l’exercici 2024 de 526.315 €.

Creació del Consell Consultiu de l’Espai Natural

Posteriorment a la reunió de l’assemblea del Consorci, es va convocar les diferents entitats sense ànim de lucre que desenvolupen la seva activitat dins de l’àmbit de l’Espai Natural per tal de crear el Consell Consultiu de l’Espai Natural.

Projecte Life eCOadapt50

El mateix dia, la Diputació de Barcelona va presentar un nou el projecte Life eCOadapt50, que és una continuació del Life Clinomics i té per objectiu augmentar la resiliència de les activitats econòmiques especialment vulnerables.

L'Àrea d'Acció Climàtica coordina el projecte, en una aposta per treballar de manera conjunta amb els governs, agents socioeconòmics i de coneixement, i per a la cocreació d'una acció estratègica per adaptar al canvi climàtic els territoris i l’economia local de Catalunya. La iniciativa implica directament el 42 % del territori i un terç de la població.

A la presentació es va convidar les entitats a participar en el projecte amb propostes del territori de cara a l’any 2024.

Categoria: Guilleries-Savassona, ODS,