Guilleries-Savassona A la Casa Museu Verdaguer, al municipi de Folgueroles

Poesia als parcs. Lletres i paisatges arriba a l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona

20/10/2018

El divendres 5 d’octubre, la Casa Museu Verdaguer (Folgueroles) va acollir el recital ‘Mot i mirada. Fotopoemes rapitencs’ en el marc del cicle Poesia als Parcs. Lletres i Paisatges, que enguany arriba a la catorzena edició.

Al centre del nucli urbà de Folgueroles, tot enfilant un carrer estret trobem la Casa Museu Verdaguer. En aquest edifici de tres plantes construït cap al segle XVII va néixer el poeta Jacint Verdaguer, considerat un dels fundadors de la literatura catalana moderna, amb més d’una trentena d’obres poètiques publicades.

En aquest espai tan connotat per la càrrega simbòlica i històrica que reposen en els seus murs i les seves bigues, els poetes rapitencs Eduardo Margaretto i Miquel Reverté van oferir un recital estretament vinculat a una realitat geogràfica que, en aparença, s’intuïa allunyada de la comarca d’Osona. Tanmateix, tal com va senyalar Jordina Boix, directora de la Fundació Jacint Verdaguer, les connexions entre paraula i paisatge van permetre crear un vincle idoni per a l’ocasió.

Margaretto i Reverté, acompanyats per la música de Tomaso Castellà i els audiovisuals d’Eva Mascarell, van presentar el llibre Mot i mirada. Fotopoemes rapitencs. El volum, editat per l’Associació Cultural Mar de Fora, recull disset poemes d’autors de Sant Carles de la Ràpita que dialoguen amb disset imatges de fotògrafs de la mateixa localitat. La proposta, que combina l’escriptura i fotografia amateur amb la professional, exposa un diàleg particular entre paraula i imatge, fet que produeix una mirada única del paisatge, tant natural com social, de les Terres de l’Ebre.

Els poetes van recitar composicions pròpies i versos d’altres autors, com el malauradament desaparegut Jon Gras, les paraules del qual van ser especialment colpidores i emotives.

En la part final del recital, els poetes van presentar un seguit de poemes de Joan Margarit, en una proposta d’espectacle titulat “Casa de misericòrdia”. Acompanyats de la música i l'audiovisual, van recitar poemes com “En les pàgines grogues i resseques”, “L'equip de l'assassí”, “Saturn”, “Melancolia ferroviària” i el mateix “Casa de misericòrdia”.

Amb aquest recital eminentment ebrenc, el cicle Poesia als Parcs. Lletres i paisatges enfila la recta final d’enguany. Tancaran l’edició del 2018 dos recitals: el primer el proper diumenge 28 d’octubre a les 12 h del migdia a Begues (Parc del Garraf) amb l’espectacle “Espero Meravelles”, en què Mirna Vilasís i Xavi Múrcia homenatgen Montserrat Abelló.

La  darrera proposta del cicle serà de caire familiar, amb el “Poema de la vaca”, de Josep Pedrals, que comptarà amb l’acompanyament musical de l’Orchestra Fireluche el proper 4 de novembre a les 12 h del migdia a Castellet i la Gornal, al Parc del Foix.

Font de la informació: Tramoia Produccions Culturals

Categoria: Educació ambiental, Guilleries-Savassona, Viu el parc, Educació ambiental, Poesia als parcs, Poesia als Parcs, Educació ambiental, general,